donderdag 4 februari 2016

TBT en Goedkoop is...

Goedkoop is duurkoop, zelfs bij de Action. Normaal gesproken een winkel waar ik graag kom en altijd wel iets van mijn gading vind. Vandaag met lieve Lien gezellig geshopt in verschillende winkels, waaronder dus de Action.
En daar vond ik een fijne grote mok in een prachtige kleur. Bijpassend (zag ik thuis pas!) zelfklevend katoenen lint en een rol schilderstape. Bij het schilderstape heb ik echt gekeken wat de beste kwaliteit was en ik verwacht niet veel. Maar als het tape dan bij de eerste keer dat je het afrolt meteen dit doet!!! Tja, het is waar. Goedkoop is (meestal) duurkoop.

Dan maar even laten zien hoe het bij  de 365 quilt challenge voorbij is met een elke dag een lief blokje maken. De onderdelen worden steeds kleiner en precies snijden en naaien is een must.
Beetje jammer dat de blokjes in eerste instantie veel te groot waren. Ze worden namelijk van bijna 1,5" terug gesneden naar 1"HST.
Dan hou je dus een heleboel fliebertjes over...
Het snijden is gelukt, nu naaien op vriend Singer Feahterweight. Die heeft een speciale 1/4" voet erop dus dat moet goed gaan.
BINGO! goed gelukt, al zeg ik het zelf.

Voor mijn Throw back Thursday bericht gaan we helemaal terug naar 2011! Ik had toen een soort running joke dat ik foto's zou laten zien van mijn fijne kamertje en dat lukte maar niet. De bende was elke keer te groot... Tutorial is trouwens verre van compleet. Excuses hiervoor.
*********************************************************************************
Theemuts! (8 maart 2011)


Ik hou van koffie en van thee. Maar als ik in mijn fijne kamertje zit (foto's volgen) dan wil ik graag een POT thee. Heb ik echt een hele mooie theepot gekocht, blijft die thee dus helemaal niet warm!!!
Wat doe je dan als rechtgeaarde knutselaar? Juist, je maakt een theemuts. Maar dan komen die keuzes weer om de hoek; ga ik breien of naaien? En als ik ga naaien, moet er dan niet geborduurd worden?
Nou, de keus was snel gemaakt, ik had namelijk al stof. Een tijdje geleden een paar couponnen gekocht met het idee daar wat leuks mee te doen.
Zo gezegd, zo gedaan. Hieronder een soort van tutorial, of gewoon een fotoserie van het hele proces. Super simpel dus do try this at home!  


Maak van papier  wel even een patroontje. Dat werkt een stuk makkelijker dan zomaar te gaan knippen. Gewoon om de pot heen tekenen als hij op zijn kant ligt en dan aan de onderkant een centimeter of 3 aantekenen.
Ik was dus mijn bandjesbak aan het doorwroeten voor een geschikt bandje aan de onderkant. Voor ik het weet ligt die bak op z'n kop en ben ik al die bandjes opnieuw aan het opwinden en ben ik zo blij als of ik de staatsloterij heb gewonnen met een stuk karton. Kun je je bandjes zo mooi omheen rollen... 

VOOR 


NA 
En als je binnenkant, voering en vulling geknipt heb ga je lekker naaien. En als je dan genaaid hebt, ga je proppen. Het is net een dekbed in de hoes doen. Soms lukt dat in één keer, soms heb je vrede met een nare prop.
 Hier kan dat echter niet, dat ziet er niet uit bij een theemuts!
Als dat klaar is bandje erlangs en Klaar is Klara!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten