donderdag 11 februari 2016

TBT en gered door Brother.

Vandaag moest en zou de saaie quilt af. En hij is hartstikke leuk geworden, haha!
Het was een patroon van YouTube van Jenny Doan van Missouri Star Quilt Company. Da's een hele mond vol, maar die mevrouw doet echt leuke dingen op YouTube. Als ik dan toch een wens in m'n leven had, zou ik wel eens naar Missouri willen gaan om al haar winkels te bezoeken.
Patroon van Jenny dus, maar ook de rand erom heb ik van haar. Een dubbele binding gaf deze quilt net genoeg om niet saai meer te zijn.
Hier zie je die dubbele binding van dichtbij.
En waarom heeft Brother mij nou gered? De binding zet ik meestal vast met de boventransportvoet. Vriend Hus heeft die en dus gebruik ik die machine meestal (lees altijd). Maar mijn goede vriend is op dit moment in de reparatie. Gelukkig heeft mijn kleine Disney Brother 2100 ook zo'n voet erbij!
Dus deze voet erop gezet. Ging niet echt vanzelf maar ik zal je de technische details besparen want het is me gelukt.
Het scheelt echt met deze voet, de binding komt veel netter aan de quilt.
En met die clips van Clover haal je je handen niet open aan die k..spelden. Nee, ik bedoel hier niet kopspelden...
Al met al ben ik rondom tevreden!

Dan weer een bericht uit de oude doos zoals elke donderdag. Deze is van een paar jaar geleden over Valentijnsdag.

*********************************************************************************
Bijna Valentijn! (8 februari 2012)

Het moet je zijn opgevallen dat het bijna Valentijnsdag is, want overal word je doodgegooid met hartjes en allerlei lievigheden die daar bij horen.
Zelf hebben manlief en ik al jaren geleden besloten om het aan ons voorbij te laten gaan.
We zijn gewoon elke dag lief voor elkaar!
Maar in de winkel zag ik weer wat leuks van Clover. Hartjes pompons!
Het is nog best lastig om een beetje mooi hartje te krijgen maar als je een beetje geconcentreerd je wolletje erom heen draait lukt het wel.
Het is een heel raar apparaat en ik heb echt respect voor degene die dat uitgevonden heeft!


Nog even een update op de walvis: dit is voorlopig het beste model:

Kijk ff naar dat oogje hoe goed dat gelukt is. Ik ga hem nog iets groter maken zodat hij makkelijker te keren is. Die rotstaart is zo smal...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten