woensdag 10 februari 2016

Kip zonder kopdag.

Gisteravond zo'n superleuke avond gehad met lieve Mariska! Ze kwam gezellig bij me knutselen. We hadden alleen geen idee wat we eens konden gaan doen. Van ellende mijn herring bone quilt maar gesandwiched want de schat had nog een groot stuk van het achterkantstofje meegenomen!
Dat ging lekker vlot, samen die stomme veiligheidsspelden erin prikken.
En ik heb gewoon nog een heleboel achterkantstof over. Wilde lieve Maris niet eens mee terugnemen. Dankudankudanku.
En toen was het tijd om wat te borduren. Wat is er dan leuker om zo'n nep Volkswagenbusje te maken? Eerst stofjes uitgezocht, maar toen vond Maris skai in goede kleuren. 
Zo leuk, ik kreeg ook meteen zin om er eentje te maken. 
Dit is 'm geworden. Volgende keer een andere naald (stretch) gebruiken zodat de skai niet scheurt door het grote aantal steken naast elkaar. Ach, zo leer je ook nog eens wat.

Vanmorgen wilde ik dus ook een busje borduren. Eerst even langs Los Naaimachines om te zien of vriend Hus al klaar is. Helaas, het scherm is kapot en hij is bij Husqvarna.
Terug in de Beatrix in  mijn voorraad gedoken en toen kwam ik deze Fatboy stof tegen. dat zou ook leuk kunnen zijn voor het busje.
Vooral die bonte variant helemaal rechts zou leuk kunnen zijn. 

En opeens zat ik achter de computer om een naaimachine op Marktplaats, boeken op Bol.com en twee lapjes op Facebook te zetten. Hoezo bezig als een kip zonder kop?

Dan wilde ik ook nog de saaie quilt afmaken,
Er zijn nog twee blokken over links onderin. Ik moet zeggen, dat ik de quilt zeker minder saai vind dan voordat de stiksels erop zaten. Lekker bezig!
Op mijn applicatie tafereeltje heb ik de knoopjes met de machine vastgezet. Verschillende garens geauditeerd om de lapjes mee vast te zetten, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Even aan de kant dan maar.
Hopelijk is dit wel sneller klaar dan onderstaand blok. Dat heb ik vorig jaar al gemaakt, met veel plezier, maar nooit verder afgemaakt.
Opeens wilde ik het tot een wandhang ding maken, maar dan heb ik  mijn Hus nodig voor het stikken in de ditch. Onzinsmoes natuurlijk, ik had het al veel eerder kunnen doen. Maar ja, je mist iets pas echt als het er niet meer is...

Nu ga ik op EQ7 een quilt ontwerpen. Of beter, een hele leuke bestaande quilt proberen na te maken. Op mijn eigen manier (chaotisch, haha).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten