vrijdag 5 februari 2016

De hele dag met de hand.

Een paar jaar geleden ben ik met het gezin naar Amerika geweest. En daar ben ik toen bij Jo-Ann geweest. Een geweldige winkel met allerlei knutselspullen. Ik was nog niet zo zeer met quilten bezig, anders had ik vast nog veeeeeel, meer gekocht.
Wat ik wel gekocht heb, kun je zien in dit oude bericht onder deze link.
Onder anderen dit applique pressing sheet. Nu inmiddels ook in Nederland verkrijgbaar.
In de tussentijd heb ik dit stuk kunststof al heel vaak gebruikt om dingen te strijken met Vlisofix. De lijmlaag plakt dan namelijk niet aan je strijkplank overtrek.
Bij dit sheet zat ook een patroon van een tafereeltje met een engel en een vogelhok. De combi begrijp ik niet helemaal, maar vanmorgen (of eigenlijk vannacht in bed) besloot ik om dit eens een keer te gaan maken. 
Waar dit sheet handig voor is dat je de aparte patroondelen op het sheet neerlegt in de goede volgorde en het geheel dan aan elkaar strijkt. Dit leg je dan op de achtergrondstof en strijkt dit vast (wel eerst het papier van de Vlisofix verwijderen...)
Zie je die knoopjes? Die komen uit de hele oude knopendoos/koekblik van mijn lieve moesje. Ik heb hem al heel lang geleden van haar gekregen.
Nu alles vastgestreken is, ga ik de lapjes met leuke steken vastzetten. Ik ga waarschijnlijk met een cordonsteek en een festonneersteek aan de gang. Maar dat zal pas volgende week zijn. Nu is het weekend en weet ik nog niet of ik naar mijn Beatrix kan gaan.

Ik heb de boel trouwens een beetje 'verbouwd'. De strijkplank staat nu voor het raam, in plaats van tegen een muur. Veel beter licht, had ik maanden eerder moeten doen!
Omdat ik zo bezig was vandaag met dit applicatie project en met lieve Angelique die kwam uitproberen op de scan 'n cut heb ik geen steek genaaid. Geen naaimachine aangeraakt! Het is niet te geloven, maar ik heb me prima vermaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten