maandag 4 januari 2016

Technische verhalen

Vanmorgen meteen begonnen met het opruimen van de kerstversiering in de Beatrix. Ik wilde graag blokjes naaien voor de Log Cabin maar bij het afhalen van de kerstquilt kwam ik erachter dat deze nog geen label heeft! Ik besloot er eentje te maken op mijn nieuwe vriend. Da's toch lastig als je je nieuwe machine niet zo vaak gebruikt. Dan weet je gewoon niet meer hoe hij werkt. En dus zeker twee uur later had ik een klein label geborduurd! 
Thuis ga ik het op naaien, lekker met de hand. Hij heet Op tijd! omdat ik hem in januari van 2015 al/pas klaar had.
Kijk maar goed, want deze spullen zien we aan het eind van het jaar pas weer terug!

Na het gedoe met vriend Brother VR dan toch eindelijk blokjes naaien. Ik heb er nu een aantal op maat gesneden en dan is het leuk om de boel aan de design wall te hangen...
Ik was niet heel erg enthousiast over het resultaat om het netjes te zeggen.
Toen kwam mijn lieve wederhelft even koffie bij me drinken en terwijl we daar zaten zag ik het opeens: één helft van de blokken hangt goed, en de tegenovergestelde blokken moeten gedraaid worden. Dit toont aan dat je soms even een stapje terug moet doen om dingen zich op te laten lossen!
En dan ziet het het opeens veel leuker uit!
Toch eens een hartig woordje met de quiltjuf spreken want zo staat het niet op het patroon...

Dan een technisch verhaal over machinaal borduren en applicatie patronen:

Je kunt de Brother VR borduur/quiltmachine met de Scan 'n cut verbinden en dan leest de Scan 'n cut het te appliceren deel als een tekening. Die tekening laat je dan uit de stof snijden. Dit lapje leg je op het borduurwerk en dan hoef je niet eromheen te knippen met de applicatieschaar. Zo eentje.
Maar als ik dan kijk hoe lang ik bezig ben om een bloemblaadje uit te snijden en vergeet om het juiste patroon terug op de VR terug te zetten, denk ik dat deze schaar niet in de mottenballen zal verdwijnen.
Je moet namelijk de lapjes in de Scan 'n cut iets groter maken, maar het borduurpatroon moet hetzelfde blijven, Hallo, bent u daar nog of heeft u nu afgehaakt. Zou ik heel goed begrijpen.

Dan maar even over de 365 challenge. Eindelijk een systeem gevonden om de blokjes op te bergen.
Gewoon het patroon printen en het blokje eraan spelden. Ik weet alleen niet of één ordner voldoende is voor al die blokjes. Voorlopig is het leuk om mee te doen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten