donderdag 21 januari 2016

TBT en een beetje teleurgesteld in Bonnie

Op YouTube volg ik heel veel quiltende dames. Eén daarvan is Bonnie K. Hunter. Zij naait alleen maar restjes aan elkaar en let alleen op of het genoeg contrast heeft. Leuk, maar soms zijn haar combi's echt lelijk. Ze heeft over haar methode om al je stofjes (ook de restjes) te gebruiken en zo min mogelijk draadjes door te knippen, twee boeken geschreven. Eén daarvan heb ik juist binnengekregen en ik ben een beetje teleurgesteld. Dit had ik zelf ook kunnen verzinnen.
Na wat algemene tips over het gebruik van stof en  bijbehorende zaken geeft ze 13 patronen voor quilts met haar methode: altijd kettingnaaien. 
Wel leuk dat één van haar patronen in een stofje is dat ik ook heb!
Maar zoveel heb ik nou ook weer niet om deze quilt te maken. Niet dat ik dat ooit zou doen, in dezelfde stoffen als voorgeschreven. Daar ben ik toch veel te eigenwijs voor, haha.
In mijn vorige bericht vertelde ik over de blokken die ik lekker verkeerd om had genaaid. Nu zitten ze goed en ik heb meteen de rest van de lichte stroken genaaid.
Zo ziet dat er bij elkaar gelegd uit.
Wordt leuk!
Nog even laten zien wat ik van kleurenmix.nl gekregen heb (bij mijn bestelling die ik gewoon betaald heb natuurlijk!)
Dit zijn de kam snaps in maat 16 en hieronder in maat 20. 
Het fotografeert natuulijk helemaal ruk, al die plastic zakjes, maar ik durf de snaps er niet uit te halen. Straks weet ik niet meer wat bij wat hoort. Dus sorry hiervoor.
Hieronder weer een oud bericht enik heb geen idee waarom het zo heet...

*********************************************************************************

Think positive! (19-01-2012)

Normaal geef ik natuurlijk zelf de workshops bij Los Naaimachines, maar deze zondag ga ik met mijn collega's naar Den Haag om zelf een workshop mee te maken. Ze hebben ook een blog: www.gietatenberge.blogspot.com.
Leuk hoor, het zijn klanten uit de winkel die workshops geven waarin je een etagère maakt met oud servies. Deze foto kregen we om ons lekker te maken:
Ziet heel leuk uit. Ik heb nog geen idee wat voor stijl het gaat worden, maar dat zien we zondag wel.
Aangezien de dames deze workshop voor ons wilden geven, wilden wij hen ook wat geven. Nou hoop ik dat ze dit bericht even niet gaan lezen want dan is de verrassing eraf! Ik heb twee leuke zakjes gemaakt en daar komen lekkere chocolaatjes in. Het zakje moest natuurlijk op het servies en op naaien slaan.
Eerst een patroontje van een kopje gezocht en daarop een leuke tekst gemaakt die weer sloeg op het plezier dat ze ook in het naaien hebben.

Toen ik het eerste zakje ging maken, ging er van alles verkeerd. Draden bleven breken, spoel helemaal in de soep en nog meer ellende. Ik had moeten weten dat dit een teken is van de naaigoden: Ophouden en kijken of je wel goed bezig bent.
Maar ik ben eigenwijs en ging stug door. Blijkt dus achteraf dat het patroon op de verkeerde plaats zit...
Maar dat gaf me wel de mogelijkheid om met die mislukking te spelen.

Met mijn rondsnijmesje eerst het kopje uitgesneden. Wat gaat dat makkelijk en netjes!
Toen bedacht ik me dat ik al tijden een dingetje heb om in een rondje te naaien. Het is een setje van Husqvarna en bestaat uit een doorstikliniaal en een dikke punaise op een stuk piepschuim.
Die punaise druk je van achter in je werk.
Als je goed kijkt zie je 'm eruit steken aan de voorkant. Best scherp, vandaar dat piepschuim :( Ja ik prikte natuurlijk in mijn vinger.
Dan schuif je de liniaal achter in de naaivoethouder. Daar zit meestal een gat. In de liniaal zit een gaatje dat precies over de punaise heen gaat. Schroefje op naaivoethouder pas aandraaien als je op de goede plek staat.
















Dan zoek je een leuk patroontje op je machine en dat naai je dan in het rond.
Als je dan klaar bent kun je zo iets krijgen. Suppertuttig maar heel leuk om te doen en ik zal er vast nog wel eens iets mee doen.
Ik heb wel zin in een chocolaatje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten