dinsdag 19 januari 2016

Soms is een quilt maken heel saai!

Voor mijn gevoel heb ik de laatste tijd alleen maar HST (half square triangles) zitten maken. Nou is dat niet zo gek, want de herringbone quilt is alleen maar HST's aan elkaar gezet, maar let even op:
Deze foto  heb ik met Picmonkey een ijzig sfeertje gegeven, want ik kreeg er steeds meer genoeg van. Naaien, snijden strijken, weer snijden.
Het wordt wel heel mooi, gelukkig.
Vandaag begonnen met de  de volgende set blokken voor het Log Cabin Adventure, je raadt het al: In deze ronde zitten twintig (20) blokken en die hebben een hart van HST's.
Hier liggen ze klaar om gestreken en dan op maat gesneden te worden.
Over snijden gesproken, ik heb alle stroken voor deze blokken ook al gesneden!
Ik heb mezelf een rozet met een 10 voor geduld gegeven...
En toen wilde ik toch wel eens wat in elkaar zetten. Om vervolgens alle twintig delen 3 op m'n gemak verkeerd om te naaien...
Toen ik daar achter kwam heb ik heel even tot twintig moeten tellen, een grote kop koffie gedronken met een stuk lekkere chocola (bedankt lieve Marike) en toen was ik weer een beetje gekalmeerd. Wat een gezeik!
En wat is dan het blokje van de dag bij 365 challenge? Natuurlijk, een HST!
Ik ga naar huis, lekker haken.
Dit zijn de kleuren voor de Lossen & Vasten CAL via Facebook.
Lieve zachte kleurtjes die ik nog in huis had. Ja, mijn lieve moesje zei niet voor niets dat de beste raad voorraad is!
Dit wordt een zachte omslagdoek naar een patroon van Ravelry.com. het is niet dezelfde kleur als de CAL wol, maar inderdaad hij lijkt er wel een beetje op.
Morgen maar de schade maar eens herstellen van die stomme fout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten