dinsdag 26 januari 2016

Niks gemaakt maar weer beter gevoel over Bonnie

Afgelopen weekend was heel druk bij ons thuis. Mijn lieve man vierde zijn 50ste verjaardag met een feestje waar ook zijn Engelse vrienden naar toe kwamen. Eén daarvan logeerde bij ons en de rest hadden we elders ondergebracht. Dit betekende dus veel heen en weer rijden, kopjes thee (met melk, bah), kopjes koffie, boterhammen met bacon maken en gezellig kletsen met een goed glas wijn. En toen ging ik vrijdagavond ook nog  met mijn lieve bitches naar een heerlijk restaurant. Daar kreeg ik een elf (!) gangen diner aangeboden vanwege mijn 50ste verjaardag in november. Heerlijke avond!
Maar al deze gezellligheid betekende ook dat ik geen enkele kans had om ook maar een steek te naaien. En dan komt net je bestelling van Veltrop binnen...
Een set van 3 bloc-loc linialen, verse messen voor mijn rolmes en fundation papier.
Ik wilde zo graag mijn bloc-loc linialen uitproberen!
Voor wie niet weet wat dit zijn: Het zijn linialen met in het midden een uitsparing. Deze kun je heel makkelijk gebruiken bij het om maat snijden van HST (is daar nou geen goed Nederlands woord voor?).
Je kunt ze in verschillende maten kopen. Ik heb 2.5, 4.5 en 6.5 inch.
Voor mijn herring bone quilt gebruik ik de 6.5 inch.
Het is een andere manier van snijden, heb ik wel gemerkt. Ik snapte het eerst helemaal niet en dacht dat ik weer eens een miskoop had gedaan. Zo werkt het:
Je legt de liniaal over de HST en schuift de uitsparing tegen de middellijn. De liniaal ligt dan lekker stevig vast en dan snijd je de bovenste randjes af. Ik heb de liniaal nog niet precies op 5 " gelegd, dat is niet nodig.
Dan draai je de mat om en schuift de liniaal naar beneden. Die draai je dus niet om! Nu wel precies op de lijntjes leggen en snijden. Voilà, perfect vierkanten!
Via Bookdepository kwam ook het tweede boek van Bonnie K. Hunter binnen. More adventures met Leaders and Enders.
Nou heb ik in mijn vorige bericht een beetje onaardig over Bonnie geschreven (niets persoonlijks) en de waarheid is soms hard. Maar dit boek is veel leuker dan de eerste! Hier staan leukere patronen in (heel persoonlijk) dus ik ben weer blij met Bonnie!
Deze vind ik echt heel leuk en ik denk er heel hard aan om deze quilt te gaan maken. Of zal ik eerst die andere vijf afmaken?
Ik denk er nog even langer over na...
Dan laat ik ook nog maar even mijn blooper zien. Het lijkt wel of het niet mag, met deze ronde. Zie je hierboven het verschil tussen deze blokjes?
Ik had weer zitten slapen en het rechterblok is fout! Op m'n gemak uitgehaald en toen iets meer geconcentreerd de boel overnieuw genaaid, net voor het gezelschap arriveerde.
De bende als je hier ziet komt wel een beetje overeen met hoe het in mijn hoofd toegaat, haha!
Ik ga lekker inhalen op de blokjes voor de 365 challenge. Ik loop er gewoon vier achter. Oh, ik ben dus met zes quilts bezig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten