vrijdag 15 januari 2016

Kam snaps, weer wat nieuws.

Helemaal niet nieuw, maar voor mij wel. Ik had er wel eens iets over gehoord maar ik werk met leer en metaal en dan ga je toch geen plastic drukkers gebruiken.
Ik geloof daar nog steeds in, maar bij de ontwerpen van The Bean Stitch staat het gewoon leuker om er een gekleurde drukker in te knallen. Ik heb zelf nog geen voorbeelden omdat ik ze vandaag pas besteld heb...
Ik heb wel wat gemaakt waar ze in kunnen:
Dat paarse dingetje rechts is een soort cadeauverpakking waar in de zijkant snaps komen. Ik zal nog een andere keer duidelijker zijn. Als ik de snaps echt heb. Dat schoteltje heb ik trouwens beplakt met magneten en nu blijven die spelden liggen! Handig weer, want je hebt nooit genoeg speldenkussens.
Bij Los Naaimachines hadden ze wel een speciaal dingetje om de snaps vast te maken. Nu hoef ik niet apart zo'n tang te kopen. Het kan met mijn Prym tang, fijn!
Vandaag lekker netjes bezig geweest en de bak met borduurringen opgeruimd.
Dit is de situatie voor de opruiming. Een chaos waarin ik vaak niet goed kon vinden wat ik nodig had of maar één helft van het geheel.
Mijn Brother ringen heb ik aan het rek gehangen van mijn Brother VR. Die hele kleine ringetjes hangen aan de andere kant. Die gebruik ik zo weinig.
Gevalletje goed idee: Ik houd de ringen bij elkaar met een klem. Zo blijven ze als set bij elkaar.
Kijk maar eens hoe dat werkt! Ik ben helemaal blij en opgeruimd. Letterlijk en figuurlijk.
Deze twee schattige huisjes zwerven nu ook niet meer over de tafel. Met dubbelzijdig tape op de lade kast geplakt! Hoe leuk.
Dit setje stoffen tevoorschijn gehaald, daar wil ik binnenkort wat mee gaan doen. En anders kan ik er elke dag even naar kijken, het is zo lief.
Vanmiddag heel wat lapjes van mijn herringbone quilt uitgehaald. De spanning van vriend Bernina is zoals je boven kunt zien niet goed. Balen, want ik was zo lekker op gang.
Ik heb 6 randen van de 15 aan elkaar genaaid en ik denk alle vierkanten gesneden voor de rest. Lekker recht toe recht aan naaien is soms zo rustgevend. Volgende week maar weer eens iets moeilijks uitproberen.
En morgenochtend mag ik weer naar In de Emma voor een vervolg op het kleurige Log Cabin adventure. Zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten