donderdag 10 december 2015

Throwback thursday en weer wat voor de kerst gemaakt.

Dit jaar wordt beslist niet de beste kerst van mijn leven. Ik ga mijn lieve, lieve moesje missen die dagen, dat weet ik nu al. Maar ondanks dat ik behoorlijk tegen kerst opzie, kan ik toch niet stoppen met dingetjes te maken voor de kerst. Dat vind ik toch zo leuk.  Kijk nou wat ik weer gevonden heb op deze site. Een rendier gemaakt met paper piecing. Win/win hier. Ik hou heel veel van paper piecen en van rendieren!
Ik heb gisteravond alles netjes uitgeknipt, lekker als je voorbereid bent. Om de lijntjes om te vouwen op de papieren mallen, gebruik ik een lieve kaart van lieve Yvonne. Als de lijntjes te lang zijn gebruik ik een ouderwets radeermesje. Van mijn ouwe oma maar doet het nog steeds.
Hoe leuk is dat??!! Ik heb nog geen idee wat het verder moet worden, een kussen of iets aan de muur. Misschien kom ik daar volgend jaar pas achter, haha.
Gisteravond toch ook maar de tweede piepschuimbal bekleed met stofjes.Leuk setje, dat mag mee naar huis.
Dit lelijke ding moet zeker in de Beatrix blijven. Wat een gedrocht! Hoe kun je deze combinatie kiezen? Het is een handig maatje maar dat is ook het enige leuke aan dit ding. Oh ja, en het was heel leuk om te maken...

Als je tienermeiden hebt leer je van allerlei termen die zij gebruiken. Eén daarvan is throwback thursday. Misschien bestaat de term al jaren, maar wat het ongeveer betekent is dat je iets laat zien van een tijdje geleden. Wellicht dat je er ook iets over verteld, ik weet het niet. Maar wat ik wel weet dat ik vanaf nu elke donderdag een oude post laat zien. Wel zo makkelijk als je pas sinds kort met me meekijkt.
Dit is dus een van de eerst posts over mijn machines. Die stonden toen nog netjes boven bij mij thuis op een klein extra kamertje. Dat was al heel wat, want daarvoor zat ik met een plank in de slaapkamer! Vriend Hus die je hieronder ziet, heb ik inmiddels al lang niet meer. Die andere twee nog wel.
Ik hoop dat je het leuk vindt om dit (nog eens terug) te zien:


Goed gereedschap is heel belangrijk. Hier wat foto's van de machines waar ik het meeste mee werk. Er staan er nog een paar maar die zijn niet altijd mijn vriend dus die mochten ook niet op de foto :)


Ja, borduren met de machine doe ik graag, dus ik heb twee machines die dat kunnen. Zo leuk om de ene borduurmachine aan te zetten en dan onderhand op de andere iets te naaien of ook te borduren. Productie!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten