dinsdag 29 december 2015

Paper piecen, het gaat niet vanzelf...

Ik vind paper piecen (lapjes op een ondergrond van papier naaien, in een bepaalde volgorde) heel leuk om te doen. Laat ik daar mee beginnen. Ik heb alleen soms een beetje haast en dat werkt dus helemaal niet als je aan het piecen bent!
Voor het grote Log Cabin avontuur  mochten we deze keer een soort crazy log maken. Ik heb er al wat van laten zien een paar berichten terug. Toen dacht ik nog dat het wel leuk zou zijn om de blokken in twee contrasterende kleuren te maken. Maar dat blijkt dus helemaal niet zo leuk te zijn. Ik heb er een paar in alle kleuren gemaakt en dat staat veel mooier.
Binnenkort laat ik zien hoe ze in de quilt passen.

En dan die 365 challenge uit Australiƫ... Wat zijn die Amerikanen stil. Wel opvallend dat deze QAL volledig wordt genegeerd door alle grote quiltsters. Terwijl dit toch zo'n leuke uitdaging is.
Vandaag het birthday block gemaakt dat je als voorproefje kreeg. Je maakt bij de challenge blokken van 6"of 3". Die van 6 inch heb ik gewoon aan elkaar genaaid maar
dat kleintje van 3 inch heb ik in EQ 7 (quiltsoftware) tot een paper piece patroon gemaakt. Het blijft een gepriegel en voordat ik doorhad  hoe het er allemaal uit moet zien als op de plaatjes was ik zeker een half uur verder en had ik behoorlijk wat papier en inkt verspild. Het patroon moet namelijk in spiegelbeeld geprint worden om juist uit te komen aan de voorkant.
Dus naast mijn Bernina liggen bonte stroken van de Log cabin en blauwe lapjes voor de 365.
En natuurlijk heb ik alle 1/4 inch naden met vriend Featherweight genaaid. Altijd goed!
Wat ook altijd goed is, zijn cadeautjes krijgen. Voor kerst van mijn lieve man heb ik twee haakboeken en drie quiltbladen gekregen. Heerlijk mee op de bank gezeten en heel veel ideetjes op gedaan. Dank je wel, lieverd.
Misschien dat ik er van de week nog aan toe kom om mijn Farm girl Vintage quilt te quilten. Mijn nieuwe machine staat lager zodat ik niet staand hoef te quilten. 
Hoe mooi dat ik net zo veel van deze nieuwe vriend geniet als die hele oude Singer?
Morgen nog een TBT en dan is het jaar om. Ik ben er niet rouwig om, eigenlijk was het een rotjaar. Maar als je eerlijk terugkijkt en voelt, was het ook een heel rijk jaar. Ondanks het verdriet ook heel veel plezier gehad en zo heel veel liefde gekregen van lieve mensen. Dank daarvoor!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten