dinsdag 15 december 2015

Heel veel paper piecing en een workshop

Soms ga ik in mijn kasten snuffelen om te kijken wat ik eigenlijk allemaal heb. En dan kom ik bijna altijd wel iets tegen waarvan ik volledig vergeten was dat ik het had. Best erg als je er over nadenkt, maar wel heel leuk. Een soort winkelen in je eigen tent!
Deze week kwam ik een paar stukken ondergrond met daarop huisjes en kerstboompjes getekend,
bedoeld om te paper piecen. Laat ik daar nou net heel veel van houden!
Om in de kerstsfeer te blijven heb ik alleen de boompjes gemaakt.
Nu nog verzinnen wat ik ermee ga doen en weer wat leuks voor kerst!
In mijn vorige post vroeg ik me nog af wat ik met mijn rendier van paper piecing ging doen en kijk nu eens: dit is het uiteindelijk geworden, een kussen:
Het "paneel" was 43 x 43 cm, en ik had een 4 0x 40 cm of 50 x 50 cm binnenkussen. De grootste maat gebruikt en met een mooie rode rand eromheen is het een superleuk kussen geworden!
Afgelopen zaterdag mocht ik weer naar een aflevering van de grote log cabin cursus. En wat is het volgende blok: een gedraaide paper piecing! Eigenlijk bedoeld om in verschillende lichte en donkere stoffen uit te voeren, maar mij leek het mooier om het in slechts twee stoffen te doen.Hier het patroon met de eerste lapjes eronder.
In het midden een mooie felle groen en eromheen geel en oranje.
Dan zien de blokken er voor het trimmen zo uit. Acht stuks draaien er met de klok mee en acht tegen de klok in.
Even voor het idee aan de rest van de quilt "geplakt".

Afgelopen vrijdag nog met lieve Angelique een workshop gedaan bij Margreet Otto in Woerden. Beetje gehaast omdat ik eerst nog naar Pilatus mocht met lieve Ilse en die tijden liepen niet helemaal synchroon...
Maar het was leuk in Woerden en ook nog wat opgestoken.
Als je tien van deze leuke dingetjes aan elkaar maakt op een bepaalde manier heb je een kerstboom. Ik sla dit jaar maar eens over. Genoeg gemaakt, ik ben klaar. (voor kerst dan, natuurlijk).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten