donderdag 31 december 2015

De laatste van het jaar, nummer 300!

Dit is al mijn 300ste bericht op dit blog. En meteen de laatste van 2015.
Omdat ik tegenwoordig elke donderdag een oud bericht  nog eens plaats ben ik alle berichten nog eens aan het bekijken. Daar zitten hele leuke maar ook hele slechte tussen! Die ga ik dan ook zeker niet nog eens plaatsen.
Vandaag heb ik alleen wat aan de log cabin genaaid. Nog zes van de achttien blokken, dus ik ben er bijna. Dat gaat lukken voor 16 januari.
Dan maar op naar vanavond, oudejaarsavond...
Weer iets voor het eerst zonder mijn lieve moesje. Zij had nooit veel met deze avond, maar we gaan zeker op haar leven proosten.

Kijktip als je dit bericht hebt gelezen: De vlog op YouTube van middelste dochter over onze kerstavond. Hilarisch en vol liefde. Nika Till, Christmas Eve. Klik op deze link en je komt er meteen op. Fijne oudejaarsavond en tot volgend jaar! x

En dan weer een gouwe ouwe (nou ja, een ouwe dat wel) toen ik nog in mijn fijne kamertje zat en net begonnen was met mijn opleiding 'leren tassen' in Arnhem bij het Leerlokaal.

*********************************************************************************

Nog niet genoeg machines!

In mijn fijne kamertje heb ik 5 naaimachines staan en dan tel ik mijn oude handmachine niet mee. En ik heb niet echt  veel ruimte. Maar ik denk er hard over om nog een vriend aan te schaffen. Een hele zware die door  leer en andere zware stoffen heengaat. Want gisteren heb ik weer een leuk tasje gemaakt op de machine in Arnhem en dat is toch wel heel fijn!

 Dit is een zogenaamde 'keersouffle'. Het is een speciale techniek om ruimte in de zijkant en bodem te krijgen. Dit is een klein tasje om de techniek te leren kennen. Vanaf volgende week gaan we het patroon en tas zelf maken naar eigen ontwerp. Maar wel met soufflees erin.



















Vandaag wilde ik graag nog een tas maken om mee te nemen naar de Jaarmarkt in Alphen a/d rijn morgen. Ik heb een kraam vlakbij de Media Markt, dus wees niet bang en kom lekker langs!



Ik had al een tijdje een oude plunjebaal liggen en bijpassen ontwerp. Wat verlangde ik naar die zware Pfaff.!! Het is heel lastig om dit materiaal te naaien met een huishoudnaaimachine. Dus binnenkort maar eens orienteren op zoiets. Dan moet er wel eentje uit, of twee.  Anders kan ik mijn kont helemaal niet meer keren :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten