donderdag 12 november 2015

Wauw moment en steeds meer UFO's

Het blijft moeilijk om een leuke, pakkende titel te verzinnen bij een blogpost. Ik wil graag dat heel veel mensen mijn avonturen lezen en dus zoveel mogelijk info in de titel proppen. Of het aantal lezers en een spannende titel iets met elkaar te maken hebben weet ik eigenlijk niet eens...
Genoeg gekletst over niks, nu maar laten zien waar dit allemaal op slaat:

WAUW!!! Dit dacht ik echt toen ik deel drie van mijn Log Cabin avontuur op mijn design wall plakte. Het was allemaal niet vanzelf gegaan. Ik had stof gesneden voor 16 blokken terwijl ik er maar 12 hoefde te maken en daar kwam ik pas achter toen ik al halverwege was! Grommend heb ik de 4 blokken die teveel waren uitgehaald, Dat is pas stom werk. Overal draadjes, met gevolg dat ik ook nog eens moest stofzuigen! Maar het resultaat van mijn gepatch is zo gaaf:
En dit feest houdt pas op in het najaar van volgend jaar. Hij wordt echt heel groot. Nu al ruim een meter bij een meter. Maar hoe prachtig zijn die kleuren?!

In quilttaal is een UFO een unfinished object. Nou, daar heb ik er genoeg van: Deze week mijn kleintje met de hand in elkaar gezet. Ik heb nog geen stofje voor de achterkant zodat ik hem nog niet kan sandwichen. Ziet er wel heel lief uit.
Ik denk dat ik hem met de hand ga quilten! Het was heerlijk om die kleine lapjes aan elkaar te zetten, dus misschien vind ik het quilten ook wel weer leuk.
Hier hangen mijn vintage farm girl en mijn pervalong nog netjes over de stoel. Ik kan nog geen zin krijgen om ze te quilten. De pervalong ga ik sowieso meenemen naar de juf van de Log Cabin om te vragen hoe ik hem het mooiste kan quilten.
En dan liggen er in de kast nog een paar hele lelijke exemplaren die ik niet eens wil afmaken!
Quilten is echt niet alleen maar een paar lapjes in de goede volgorde aan elkaar naaien, er komt veel meer bij kijken en ik leer nog elke dag.
Leren doe ik ook uit dit leuke boekje.
Ik had het besteld bij Bookdepository maar het duurde best lang voordat het kwam. Maar de klantenservice heeft heel erg zijn best gedaan en ik ben blij.
Zo jammer dat mijn stomme printer niet op een makkelijke manier afbeeldingen kan vergroten anders was ik al lekker bezig geweest.
Nu heb ik deze leuke blikken uit mijn moeders huis gehaald en ze een mooi plekje gegeven in de vensterbank in mijn keuken. Geen idee hoe oud ze al zijn, maar ik ga ze weer gebruiken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten