woensdag 25 november 2015

Van alles gedaan, maar weinig om te laten zien.

Bijna dagelijks mag ik in mijn paleisje mooie dingen maken. De ene dag ben ik er langer/actiever dan de andere. Da's prima, ik ben ook niet elke dag geïnspireerd.
Vandaag heb ik van alles gedaan, maar er was maar weinig om een foto van te maken: Ik hoef niet te laten zien hoe ik een spijkerbroek korter maak of een gescheurde jas heb gerepareerd. Maar ik heb het wel gedaan!
Ook heb ik weer wat driehoekjes genaaid voor de kerstslinger. De hoop met stroken is bijna weg. Ik ga tellen hoeveel driehoeken ik heb en als dat een even aantal is, dan is het wel klaar, denk ik.
Dat papier afpulken is echt heel vervelend. Soms is mijn steeklengte te groot en scheurt het papier er dus helemaal niet zo makkelijk vanaf en loop ik het risico dat de naden opengaan. Met beleid zal het best lukken, helaas heb ik daar niet zo veel van...En geduld al helemaal niet!

Vorig jaar had ik met kerst de Swedish Santas gemaakt van een borduurkaart van Husqvarna. Schattig stelletje geborduurd op vilt.
Lieve Maroesja vond het stelletje ook leuk en die heb ik het toen gegeven. Dit jaar dacht ik het setje gewoon nog een keer te maken. Dat ging niet zo gemakkelijk als ik dacht.
Eerst het mannetje met een vilten hoed en een baard van fleece op dikke grijze vilt. Dit vond vriend Hus (mijn Husqvarna borduurmachine) veel te dik onder de voet en de draad bleef maar stropen en breken, grrrr.
Ik had trouwens het vilt ook helemaal verkeerd geknipt dus in de herhaling een vierkant van vilt en de Santa daar dwars overheen. Iets te hoog helaas...En een baard van fiberfill is ook niet echt leuk.
Omdat hij nu te hoog staat kan ik hem niet als een driehoek vouwen. Maar terwijl ik dit zit te typen, gaat mijn een lichtje op. Vilt lijkt best wel op verhuisdekenstof. Veel soepeler en daar heb ik nog zat van. 
Morgen ga ik het nog een keer proberen met rode vilt als muts, want dat vind ik toch het leukst.
Gelukkig, ik kan vannacht slapen, haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten