maandag 23 november 2015

Opgelucht!

Afgelopen vrijdag heb ik een feest gegeven om het heugelijke feit te vieren dat ik al een halve eeuw op deze aardkloot rondloop. Het was supergezellig met allemaal lieve vrienden.
Het enige minpuntje was een eigen actie: iPhone in het toilet laten vallen...
Op zich kon die telefoon me niet zoveel schelen, maar er stonden foto's en audiobestanden op van mijn lieve, lieve moesje!!!
Na een paar nachtjes in de rijst op een verwarmde vloer probeerde ik vanmorgen of hij het nog wilde doen. En yes, yes, yes, hij ging weer aan. Als de donder alle bestanden en foto's eraf gehaald. Ik heb ff lekker zitten janken van geluk. Wat fijn dat lieve Marina er was!

Maar daarna weer lekker aan de gang:
Voor mijn lieve man heb ik dit voor in zijn muziekkamer geborduurd. Hij is net zo gek op kerstversieringen als ik.
En voor in mijn paleisje heb ik deze mooie herten skull geborduurd. Allebei de patronen zijn van Urban Threads. Wat hebben ze daar toch leuke patronen!
Dat lintje eroverheen komt nog rondom.

Verder ben ik bezig met een kerstslinger van al  mijn mooie en minder mooie kerststofjes.
Ik heb ook nog wat paneelstofjes, maar die kon ik hiervoor niet gebruiken.
Daar zat ook te veel blauw in.
De stofjes die ik wil gebruiken heb ik op elkaar gelegd en stroken van verschillende breedte gesneden.
Het maakt dus niet echt uit hoe breed je snijd, als het maar breder is dan twee keer naadtoeslag.
Toen van papier uit de Gouden Gids driehoeken gesneden. Dit is de basis. Het papier is lekker dun zodat je dat later er makkelijk af kunt scheuren.
Dan naai je die stroken vanuit het midden op het papier. Bijsnijden, kwartslag draaien en dan heb je dit! Hoe leuk is dat en wat ruimt dat lekker op in je voorraad.
Alleen dat papier afpulken is een beetje jammer. Binnenkort is het eindresultaat te zien. Ik moet nog ff door want mijn stapel stroken is nog niet op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten