woensdag 4 november 2015

Het betere handwerk, daar is niks mis mee!

Zit ik dus gewoon al een paar dagen op mijn lekkere stoel met de hand te patchen! En ik vind het heerlijk.
Mijn Scandinavian Christmas Quilt gaat nu ergens op lijken. Heel grappig want ik ben er al best een tijdje geleden mee begonnen. Hier zie je mijn klosjes Aurifil. In dat kleine witte flesje zit tijdelijke lijm. Eerst vond ik  het echt niet kunnen om lijm te gebruiken in plaats van spelden.
Maar het is retehandig voor hele kleine stukjes stof of vilt.
Je ziet ook dat ik twee scharen nodig heb bij dit simpele werk... Eentje om de draadjes af te knippen en eentje om hoekjes van de lapjes voorzichtig te knippen. Binnenkort zal ik je verbaasd doen staan met al mijn scharen, haha.
Ik zit natuurlijk niet op mijn werk, dit is leuk voor de foto.
Alle panelen zijn nu geappliceerd en ik heb alles even opgehangen. Nu ziet het er nog niet zo leuk uit. Ik moet nog wat meer harten voor de rand maken.
Zo makkelijk met freezer paper. Gewoon erop strijken, eromheen tekenen en uitknippen.
Tussen de harten in de rand komen geborduurde sneeuwvlokken. Deze kan ik met de hand doen, maar er staat hier een prachtige Hus die heel fijn kan borduren. Dus ik heb een patroontje gemaakt met mijn software en dan heb ik mooier resultaat dan met de hand. Ik heb het uitgeprobeerd met de hand en het zag er niet uit!
Rond de panelen komt ook nog een rand in kruissteek. Nu ben ik heel druk bezig om die ook te digitaliseren. Op zich niet moeilijk, maar de panelen zijn groter dan mijn borduurringen! Dus dan moet ik werken met mijn verplaatsbare ring en in het patroon aangeven waar ik moet aansluiten. Hellepie zo goed ben ik nou ook weer niet met die software. Nou ja, als het voor kerst maar klaar is.
Close up van de kerstman. Hoe leuk is dit?! En als hij en de eland (?) straks ogen en de rest heeft, wordt het nog veel leuker.
Best jammer dat het appliceren nu klaar is, ga nog maar eens wat opzoeken. Oh nee, eerst die rand maken!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten