maandag 19 oktober 2015

Twee heel verschillende quilts bijna klaar.

Vandaag aan twee heel verschillende quilts bezig geweest. Eerst de quilt die ik met de hand in elkaar zet. Deze quilt is in hele traditionele warme kleuren en het geheel ziet er heel lief en gezellig uit.
De blokjes heb ik op een molton luier uitgespreid zodat ik hem mee naar huis kan nemen en dan lekker op de bank alles aan elkaar kan zetten.
Opgerold staat netjes. Met de andere lapjes erbij voor de randen eromheen.
Al met al een mooie warme quilt, niet erg groot maar groot genoeg om het net niet zat te worden van het in elkaar zetten van de hexagons!
Ik heb er zelfs nog eentje over.Deze klopte qua kleur toch al niet erg...

Toen alles klaar was voor vervoer naar huis heb ik de blokken van de buitenste rand van de Pervalong genaaid. Alleen maar grijs en zwart, saai!
Maar het eindresultaat is fantastisch. Dit is echt een van de leukste quilts die ik ooit gemaakt heb. Ik denk dat ik hem gewoon nog een keer maak! Maar dan ik andere kleuren.
Gelukkig genoeg stof om om te boorden met zwart. De buitenste blokken zijn 6,5 inch, makkelijk te snijden met een liniaal op maat. Zo fijn als je goede spullen hebt!
Lieve Angelique had voor mij uit Amerika wat meegenomen dat er op het plaatje heel anders uitzag als we het toch over spullen hebben...
Ik dacht dat het tape was dat je op de tafel langs de rand kunt plakken, maar het is daar ietsie te kort voor en het plakt aan beide zijden! Nog maar eens goed over nadenken waar dit nou handig voor zou kunnen zijn???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten