maandag 12 oktober 2015

Snijden en naaien

De afgelopen dagen heb ik niet zo veel anders gedaan dan stroken snijden en deze stroken verknipt weer aan elkaar naaien.
Voor de Pervalong heb ik alle papiertjes van het binnenste deel met lapjes 'bekleed'. Dat geeft dan deze puinhoop...
Maar als je per lapje/papiertje kijkt is het best goed te snappen.
Zo ziet het er aan de voorkant uit:
en zo aan de achterkant:
Als ik alles nou netjes op maat heb gesneden heb ik allemaal mooie nette lapjes die ik makkelijk aan elkaar kan zetten!
Ik ben superblij met deze kleurcombinatie.
Deze lapjes komen in de twee randen om het midden.
Vooral veel zwart, heel mooi met dat roze.
Handig hè, de spelden met nummetjes. Zo houd ik de boel een beetje uit elkaar. Niet zelf verzonnen, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen :)

Afgelopen zaterdag hebben het tweede blok gemaakt bij de cursus Log cabin avontuur. Dat blok wordt heel leuk met een rand van HST (half sqare triangles) Ik weet hier nog steeds geen goed Nederlands woord voor. Ik zal het eens aan de juf vragen.
Deze zaterdagochtend had ik een beetje een slecht hoofd want de avond ervoor was het heel gezellig met mijn lieve borrelbitches. Zo fijn om weer bij elkaar te zijn!

Vandaag meteen begonnen met snijden voor het nieuwe blok waar ik er nu acht van moet maken.
Zie je de geel/groene HST? Nu mag ik ze allemaal nog op maat gaan snijden. Verder ziet het er wel behoorlijk roze uit deze ronde...

Ook nog even een handig tasje gemaakt voor alle losse spulletjes die ik meeneem naar de cursus. Gemaakt van tafelzeil dus lekker niet gevoerd.
En alles past erin, wat een opluchting. (nu mis ik een emoticon die sarcasme uitdrukt).
Ik ga er nog meer maken met dit zeil, het is te leuk om niet te gebruiken. Ik ga allemaal verschillende maten uitproberen. Zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten