vrijdag 2 oktober 2015

Quilt design wall to go

Op YouTube kun je het filmpje van deze tutorial eerst bekijken en dan met mijn beschrijving en foto's zelf aan de gang gaan!

Ik werk meestal met inches in mijn quilts en deze map heb ik ook gemaakt met afmetingen in inches maar dat maakt niet zoveel uit voor de uitvoering. Ik geeft de afmetingen in centimeters.
Nodig:

  • 38 x 75 cm tafelzeil
  • 38 x 75 strijkbare fiberfill (H630)
  • Strook stof van 6 x 250 cm voor border
  • 12 cm dunkoord elastiek 
  • 2 knopen
  • 1 meter bijpassend lint
  • voor de uitgebreide versie: 75 x 75 cm molton (evt. rondom locken)
Strijk de fiberfill op het tafelzeil. Doe dit met een niet al te hete bout. Het zeil kan smelten! 

Vouw de strook stof in de lengte dubbel en zet deze met de open kant langs de map zoals je  ook een quilt zou boorden.





















Leg de map met de goede kant naar boven. Vouw het lint met de goede kanten naar elkaar  en houdt één kant langer en die ligt boven. Vindt het midden van een korte kant en leg het lint gevouwen daarop. Je kunt dit vastzetten met een paar steken. 
Knip het elastiek in twee gelijke delen en leg deze in een lus op ongeveer 21,5 cm van de kant op de lange zijden van de map. Zet ze ook vast met een paar steken.
Vouw de borderstrook naar de goede kant en zet hem vast met een stik- of een siersteek. Hierbij naai je meteen de elastieken en het lint vast.

Zet de knopen aan naast de elastieken op 6,5 cm van de kant.
En je draagbare design wall is klaar. 

Je kunt ook een uitgebreide versie maken door de lap molton in het midden vast te zetten, en dan kun je de onderste helft van de molton naar binnen vouwen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten