vrijdag 2 oktober 2015

Patchen met de de hand is ook leuk.

Ik zal het best al vertel;d hebben, maar op een gezellige quiltbeurs heb ik een pakket gekocht om een quilt te maken met de hand. Dat realiseerde ik me thuis pas en toen moest ik even slikken. Toch maar begonnen en op z'n tijd is het best fijn om op de bank te zitten en lekker met de hand naaien.
Alleen heb ik thuis geen design wall en ik had geen idee hoe alles bij elkaar eruit zou gaan zien. Daarom de hele set mee naar de Beatrix.
Eerst alles gestreken en toen tegen de muur!
Dit is nog helemaal niet de layout die het moet worden, dit is gewoon ff voor het gezicht.
En ik ben nog lang niet klaar, dit zijn nog setjes die in elkaar moeten worden gezet.
De kleuren zijn erg mooi bij elkaar en passen helemaal bij mijn Beatrix. Ik kan nu ook lekker hier in een luie stoel patchen, fijn!
Ik ben gisteren met een nieuw project begonnen. Een Pervalong quilt. Slaat nergens op maar zo noemt de mevrouw die de QAL doet het. Het is een paper piece quilt maar dan anders. Eerst van foundation papier drie verschillende maten malletjes gesneden. Op deze malletjes zet je lijntjes.
Hier zie je de boekhouding die je nodig hebt voor deze quilt. Ik laat nog ff niet zien hoe hij eruit gaan zien (je kan ook gewoon googlen) want ik ben er nog niet helemaal uit qua kleuren.
Gisteren mijn Vintage Farm Girl gesandwiched met de planken waar ik het eerder over had. Best goed gelukt en die methode is heel makkelijk. Niks geen gedweil over de vloer, ondergrond vastplakken en zere knieĆ«n. Gewoon op de kniptafel! 
Onder het kopje Tutorials hierboven kun je het hele verhaal lezen en bekijken. Als er iets niet duidelijk is, reageer gerust. 
Nu ga ik weer worstelen met de kleuren voor de pervalong. En straks lekker patchen in mijn luie stoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten