vrijdag 30 oktober 2015

Linialen tic

Of is het linealen tic? Niet dus want er komt een rood slingertje onder, maar ik zou zweren dat het vroeger zo geschreven werd.
Maar het is wel zo dat ik een tic heb voor linialen. Tja, meten is weten, toch?

Gisteren zo'n leuke dag gehad met lieve Mariska op de CreaDoe! Ik heb me zo vermaakt en natuurlijk wat leuke dingetjes gescoord. Waaronder deze twee...
Een mooie lange van 18 x 3 inch, handig bij het recht snijden van de stofrand. En eentje van 4,5 x 4,5 inch. Handig als je met die maat blok werkt. Kun je er zo omheen snijden en wordt alles mooi strak.

Ik laat even zien wat ik nog meer gekocht heb en dan zal ik de titel van deze post uitleggen.
De middelste wordt een achterkant stofje en die andere twee vond ik gewoon mooi.
4 (!) charmpacks in de aanbieding gekocht. Die blauwe weer gewoon mooi en die andere vond ik wel bij die Candy passen.
Goals, goals je weet het, ooit wordt dit wat, haha.
Een setje applique naalden van Clover kan er ook nog wel bij. Die lapjes met harten zijn voor de Scandinavian Christmas Quilt. Dit is wat ik thuis lekker op de bank doe.
Alle spulletjes is een leuk koekblik. En als ik geen zin in harten appliceren heb ga ik haken:
Kijk, lieve Pien, het wordt al wat!

Nu gaan we kijken naar mijn linialen tic:
Aan weerszijden van mijn geweldige snijtafel heb ik beugels van Ikea zitten. Van lieve Angelique heb ik handige haken gekregen om al mijn linialen aan te hangen.
Kijk en huiver:
Oké, closer up:
Die metalen gebruik ik voor leer. 
Ik heb ze van Omnigrid in alle maten, in centimeters en inches.En dit is de andere kant.
Aan deze kant hangen de speciale linialen, die ik wat minder vaak gebruik, maar je weet maar nooit!
En in dit rotzooi bakje liggen er ook nog een paar. Add a quarter en add a eighth zijn handig bij paper piecing. 
Ik heb ze niet geteld maar het zijn er best veel. Toch gebruik ik ze bijna allemaal. Ik hou er gewoon van! Oftewel een tic.

Hier hou ik ook van: twee lieve boeken voor handborduren van mijn lieve moesje. Ik ga er vast nooit iets mee doen, maar ik vind ze wel passen in mijn paleisje.
Ik ga mijn nieuwe linialen ophangen en dan naar huis. Er moet versierd worden voor Halloween.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten