woensdag 14 oktober 2015

Ingewikkeld, maar zo leuk!

Vandaag mijn huiswerk gemaakt voor het Logcabin avontuur. Deze keer mocht ik acht blokken maken die rond het midden komen. Het is dus een Logcabin trip around the world adventure.
Leuke naam, maar je moet gewoon goed opletten wat je doet! Er zitten stroken in die bestaan uit twee kleuren. Je legt dan een vierkantje op het uiteinde van een ander strookje. Dan naai je diagonaal over de lapjes heen en snijd het driehoekje eraf.
In de les vertelde de juf dat je een iets krappere naad moet naaien zodat de stof mooi om het stiksel heenvalt.  Ik heb dat soms iets te enthousiast gedaan waardoor de strookjes een beetje krom eruit zagen. Maar in het geheel zie je er niks meer van!
Mooi toch?! Volgende keer leren we een blok dat in de hoeken komt. Ik ben benieuwd.

Ook nog even bezig geweest met mijn Pervalong. Dat is ook heel ingewikkeld want daarvoor moet je omgekeerd denken.
Met dat foundation piecing moet je andersom denken en nu bij het uitleggen moest ik weer andersom denken. Zo lastig voor een toch al behoorlijk warhoofd als ik.

Maar ik ben net zo lang doorgegaan tot dat het leek op het voorbeeld..
Nu kan ik het aan elkaar gaan zetten en dan lapjes snijden voor de randen.
Poepoe, ik ga naar huis op de bank zitten. Mijn hoofd tolt ervan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten