maandag 26 oktober 2015

De zak van Sinterklaas!

Afgelopen donderdag was lieve Marina er weer (en maandag komt ze weer!) om verder te werken aan haar kleding voor haar toppers. Zo gezellig!
Ik had besloten om bakjes te naaien om losse draadjes in te gooien. Gewoon begonnen, niks gemeten beetje gegokt en wat krijg je dan??
De binnenkant is dat leuke tafelzeil van de tasjes en de buitenkant is een geldzakje (zie ooit een post hierover). Het is veel te hoog en te smal van onderen. Die kruidnoten was een idee van Marina...
Dus nog een keer geprobeerd. Deze keer niet zo hoog maar wel hetzelfde van onderen waardoor deze ook niet stabiel bleef staan en steeds omlazerde! Drie keer is scheepsrecht en eindelijk is het gelukt een bakje te maken dat niet te hoog is en niet omvalt. Wat een prestatie, haha.Het is de middelste.
Handig tipje: als je dat tafelzeil naait glijdt je normale voet niet zo lekker. Stukje glad plakband eronder en gaan als de brandweer! Maar alleen dat matte spul dat zo makkelijk scheurt.
 Op de achtergrond bij Marina kun je trouwens mijn Pervalong quilt zien die nu helemaal in elkaar zit. Wat is hij mooi hè? 
Ik heb al een leuk stofje voor de achtergrond gevonden ook!
Kan ik me nu druk gaan maken hoe ik dit in hemelsnaam ga quilten.

 Thuis op de bank ben ik weer helemaal gelukkig, Ik ben vrijdag met lieve Pien naar Echtstudio geweest om wolletjes te halen voor haar dekentje. Dat heb ik ooit beloofd voor haar te maken  en aangezien ik even niks te haken had, was dit een kans.
Dit was het laatste wat ik gehaakt heb. Een gedeeltelijke Sophies Universe in donkerpaars. Nu tijd voor weer wat kleur en een dikkere naald.
Mooie kleurtjes!
Ze koos voor een patroon dat ik al eens eerder heb gemaakt, een CAL uit 2013 of 2014. Heerlijk om te doen!
Ook wolletjes voor mezelf gekocht om toch maar eens een omslagdoek te maken. Bedankt lieve Wilma voor het patroon.
Heerlijk zachte Drops Alpaca mix garen. Hij wordt mooi lichtbruin met een jeansblauwe rand. Het is een hele andere manier van haken, ook weer leuk! Wel weer met een heel klein naaldje...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten