vrijdag 14 augustus 2015

Nog meer schatten om te laten zien.

Afgelopen week ben ik in Woerden in de quiltwinkel van Margreet Otto geweest. Een heel gezellig winkeltje vol met mooie stofjes in alle kleuren. Ik was vooral op zoek naar effen witte katoen. Dat valt nog helemaal niet mee. In Amerika kun je layer cakes en charm packs in alle solid kleuren krijgen, maar in Nederland hebben de winkels het gewoon niet! of ik heb niet goed gezocht, suggesties zijn welkom.
Toch heb ik wel wat gevonden, natuurlijk.

Een mooi setje van Amy Butler stofjes. Het is niet van één serie maar de kleuren passen zo mooi bij elkaar.


Zo'n heerlijk moment om dat strikje van het pakketje af te halen en de lapjes goed te bekijken!


En dan heb ik er zelf nog een fijn lapje bijgedaan.


Nu een leuk patroon uitzoeken en ik kan weer aan de gang. 
De Hus staat al klaar om te gaan quilten:


Haha, je ziet mij in mijn roze broek in het scherm van de Hus! 


Ik heb de juiste voet erop gezet, de spoel vol met garen  


en de juiste naald. 

Ik ben er klaar voor! 

Twee UFO's vandaag bijna afgemaakt. Eerst om er even in te komen de bear paw table runner in the ditch gequilt. (tjonge wat een hoop Engelse woorden achter elkaar). Maar dan niet met de dubbeltransportvoet, wat helemaal niet meevalt!


Het ziet er een beetje saai uit, maar ik kan de boel altijd nog verder doorquilten of borduren.

De leaders & enders quilt moest ik eerst nog vastspelden. Een klusje waar je rug niet blij mee is, maar altijd beter dan op de grond zitten knoeien.


Na het quilten de boord erom gezet en dus vanavond lekker op de bank met de hand vastnaaien.


Uiteindelijk is hij toch best leuk geworden ondanks dat de kleuren niet echt in mijn normale spectrum zitten.

Ik zie nu opeens wat lieve dochter achtergelaten heeft op mij speldenkussen op mijn bureau...


Wat 'n schatje is het toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten