donderdag 13 augustus 2015

Haken en quilten, ik hou er zo van!

Na een heerlijke vakantie op Ibiza, waar ik zelfs nog even heb zitten haken (in een kamer met airco dat dan weer wel), ben ik er weer!
Wat heerlijk om weer in mijn eigen dorpje terug te zijn, waar mijn paleisje staat waar ik lekker kan quilten. Ware het niet dat jongste dochter de ruimte ingenomen heeft! Ze wilde net als grote zus vorig jaar ook een paar nachtjes in mijn atelier logeren. En dat terwijl ik net zo lekker bezig was met een quilt van Jenny Doan van Missouri Star Quilt Company. Mijn quilt wordt 9 blokken van
11,5" x 12,5". Gewoon omdat ik een setje had van 9 bij elkaar horende stofjes en omdat ik niet van hele grote quilts houd.

Het is de disappearing pinwheel 5. Die lijkt in het filmpje op YouTube heel eenvoudig en dat is hij ook, maar je moet wel je pinwheels dezelfde kant op laten gaan. Hier zie je ze verschillende kanten opgaan...


 
Dan moet je de hele boel dus uithalen en als je geluk hebt en nog stof overhebt, kun je nieuwe blokken maken. Zo gezegd, zo gedaan.
Bij Los Naaimachines had ik een quilt tafel besteld voor mijn Hus. Die kwam deze week ook binnen dus kan ik mijn andere quilt gaan doorquilten. Dit is mijn versie van de Farm Girl Vintage van Lori Holt.
Deze heb ik dus ook niet zo groot als het voorbeeld gemaakt. Het was wel heel leuk om te maken, al die verschillende blokken!
Ook tussendoor geprobeerd of ik een speldenkussen kon maken van de potjes die ik al maanden geleden heb gekocht bij de kringloopwinkel. Best aardig gelukt.
En dan nog even mijn haakprojecten laten zien.
Dit is de CAL 2015 van de Facebookgroep Dutch Crochet, a granny a day. Nog een paar weken en dan is deze deken klaar. Dan zal ik hem eerst eens goed gaan blocken want nu is hij net als de andere dekens behoorlijk hobbelig. Ik gok dat hij nu 2m x 2m is.
Dit is dezelfde deken als boven maar dan helemaal paars en met een veel kleinere haaknaald. Dit is met mooie Catania gehaakt, een heerlijk garen waar je geen zweethanden mee krijgt... Hij is nu ongeveer 50 cm x 50 cm.
En dan mijn Sophie, wat een geweldig project! Wat heb ik hiervan genoten. Zoveel geleerd tijdens het haken van deze deken, ik denk dat ik hem gewoon nog een keer ga maken!
Ze moet wel heel erg goed geblockt worden want nu hobbelt het midden heel verschrikkelijk.
Met deze fijne haaknaalden haak ik mijn fijne dekens. Met die ouderwetse dunne dingen gaat het echt niet meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten