donderdag 11 juni 2015

Quilten, naaien, haken en een feestje.

Er staat wel quilten in de titel, maar dat heb ik dus niet gedaan. Wel een mooi boek gekocht met quiltmotieven. Bij een boekwinkel in Engeland die gewoon gratis verzendt! Hoe fijn is dat?!


Dit soort patronen lijkt me heel leuk om te doen. En na die driedaagse cursus moet dat lukken. 


Eindelijk hangt mijn Farmers' Wife quilt naar m'n zin. Hij hing al even maar voor mijn gevoel op z'n kop. Dat kwam vooral door dit blok.


Zo'n boompje moet toe omhoog staan, niet waar? Dus zo hangt hij nu in mijn keukentje in de Beatrix.


Voor een eventueel te geven cursus via Triggr ben ik bezig met tasjes naaien van oude spijkerbroeken. Dit is een model dat ik al heel vaak gemaakt heb. Een handig buideltje dat je van kleine restjes van je spijkerbroek nog kunt maken. Eigenlijk is de achterkant leuker dan de voorkant...



Afgelopen dinsdag bij Echtstudio een workshop tapestry haken gevolgd. Best leuk om te kunnen maar ik denk niet dat dit mijn nieuwe passie wordt...
Je ziet hele mooie tassen met deze techniek gehaakt, maar het is best een werk en je moet de andere draden de hele tijd meehaken...


Dit buideltje heb ik gemaakt en ik denk dat het daarbij blijft. Gevalletje 'been there, done that, got the t-shirt'.

En dat brengt me bij het feestje. Dochter gaf een sweet sixteen feestje met nog twee vriendinnen en moest natuurlijk een leuk t-shirt aan. Dus moeders werd ingeschakeld om dat voor elkaar te krijgen. Wat een vriend is mijn Scan 'n Cut! En dit is geen reclame. Uit flockfolie kon ik de letters en cijfers perfect snijden en op de shirts strijken.
Dochter hielp ook even met strijken en zette de bout vol op mijn snijmat! Helllepie, hobbels in de dure mat! Snel zware dozen erop gezet en gelukkig is er geen schade.


Dan ben ik best wel een neuroot, maar ik heb al meerdere matten verknoeid door ze in de zon te laten liggen en nu ben ik gewoon zuunig.


Dochter wilde de tekst op de voorkant in wit, andere vriendin in roze en andere wilde haar naam. Beetje nare belichting op dit shirt, misschien toch maar eens een betere camera aanschaffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten