donderdag 18 juni 2015

Gefrustreerd van naden

Het is eigenlijk niet te geloven dat de quilts die ik gemaakt heb in het verleden er nog zo goed uitzien! Vandaag heb ik bij mijn drie machines waarop ik kan patchen eens getest hoe het met de 1/4 inch naad zit. Wat een drama.Op alle drie (Husqvarna, Bernina en Singer Featherweight) zit een speciale 1/4 inch voet. Dan mag je er toch vanuit gaan dat deze inderdaad een 1/4 inch naad geeft!!!!


Zo jammer dit! Ik heb het op de beste manier getest en allemaal komen de lapjes te klein uit.


Soms vraag ik me af of die linialen wel kloppen en hoe zit het eigenlijk met die snijmat? Ja. ik ben echt gefrustreerd. Probeer ik altijd zo netjes mogelijk te werken maar zo wordt het natuurlijk nooit wat.
Hoewel de tumbler quilt wel heel leuk wordt. Zal hij straks aan de wand hangen of zal ik er iets anders van maken? Soms word ik gek van mezelf!


Iets anders waar ik ook een beetje gek van wordt is het mysterie van de weggeraakte sok. Zoonlief had vroeger een spelletje op de computer over Simon het spookje die graag sokjes af, Volgens mij is Simon in mijn paleisje langs geweest.  Sinds het begin heb ik hier een paar lekkere zachte sokken liggen en sinds vorige week is er eentje van weg. Terwijl ze altijd samen over het krukje hangen!


Nou ben ik niet van het uren zoeken naar iets dat ik kwijt ben. Meestal laat ik het maar los en meestal komt het dan toch weer boven water. Maar mijn paleis is niet zo heel groot en ik ben hier meestal alleen. Ik heb zelfs de zak van de stofzuiger bekeken, aangezien ik vorige week gezogen heb.
Nou, ja loslaten maar en me concentreren op leuke zaken. HAKEN!


Ik ben echt verslaafd eraan geraakt. Momenteel ben ik met de CAL 2015 bezig, Sophie's universe en voor mijn lieve moesje een fijne roze ripple deken.
Een heerlijk werkje als je gedachteloos wilt haken en toch meteen een goede daad doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten