vrijdag 29 mei 2015

Waar zal ik beginnen?

Het lijkt maar zo hoor, ik doe heus nog wel wat! Ik kom er gewoon niet aan toe om het met de wereld te delen. Maar nu moet het er maar van komen. De vraag is wat zal ik eerst vertellen? Ik heb zoveel gedaan. Dus dit wordt geen chronologisch verhaal. Het meest leerzame was toch wel een driedaagse quilt cursus bij Minewood quilting in Houten door Monique de Canne. Wat waren dat drie intensieve dagen! En  misschien zal ik het nooit zo mooi kunnen als Monique het kan, ik heb nu wel het vertrouwen dat ik het ook kan.
Hier bewijs:



Dus nu kan ik met een gerust hart al mijn quilts doorquilten uit de vrije hand.

De Farmer's wife is klaar. Die heb ik gequilt met mooie borduurpatronen, dat kan natuurlijk ook nog steeds! Hij hangt nog niet maar dat kan vandaag zo maar veranderen. Lieve Angelique komt namelijk vandaag bij me knutselen, gezellig.



Ik heb ook weer een boek van Lori Holt gekocht. Farm Girl Vintage . Ik ben al begonnen en ik vind het weer enig.





Hele duidelijke beschrijving.



Het is zo leuk om kleurtjes bij elkaar te zoeken en daar een mooi blok van te maken.  Tegelijkertijd maak ik een 'leader and ender' quilt met een set lapjes. Het zijn zogenaamde tumblers die ik gebruik als begin of eind zodat ik geen lange draden krijg. Geen idee of het leuk wordt...



Wel handig bij zo'n tumbler blok is de liniaal van Marti Michell met de afgeronde hoekjes. Hierdoor sluiten de blokjes veel mooier op elkaar.




En als ik dan thuis lekker op de bank zit, ga ik haken! Ik ben gewoon verslaafd. Dit is de CAL 2015 van Facebook. Dit is hem tot vandaag. Gelukkig komt er vandaag weer een randje bij. Ik ben er trouwens achter dat de CAL in totaal 40 weken gaat duren en er 86 (!) randen komen. Hoe groot wordt dat ding?!


Voor lieve zoon ben ik een mooie mannendeken aan het haken. Hij gaat in augustus intern op zijn nieuwe opleiding en dus de deur uit (snik). Zo hoop ik dat hij zijn moedertje niet gaat vergeten.


Het is gehaakt in de dekensteek met hele zachte merinowol. Het vreet wol maar het resultaat is prachtig. Hij is nog  niet af want de Echtstudio heeft het lichte kleurtje momenteel niet. 
Daarom ben ik ook nog maar aan Sophie's  universe begonnen, want stel je voor dat ik ff niks kan doen als ik lekker Netfix zit te kijken.


Het ziet er leuk uit maar ik ga er niet mee door in dit garen. Het is hetzelfde als de CAL en zo voelt het niet alsof ik iets anders aan het haken ben. Deze week maar eens langs bij de Echtstudio voor mooie katoen. Nu nog even verzinnen wat voor kleurcombinatie ik mooi vind.

Maar nu lekker blokken maken voor mijn Vintage quilt en een t-shirtje borduren voor mijn jarige nichtje. Natuurlijk Frozen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten