woensdag 18 maart 2015

weer inspiratie opgedaan met een mooi boek

Wat is het toch fijn dat  Pinterest en Instagrambestaan! Hierop vind ik vaak de leukste boeken en patronen. En vergeet YouTube ook niet. Ik ben op ik weet niet hoeveel quiltkanalen geabonneerd. Het is dan zo fijn om weer iets nieuws tegen te komen waar ik helemaal blij van word en meteen van aan het werk wil gaan.
Deze week heb ik dit boek gevonden:
Playful little paper pieced projects.Je kunt met de patronen een soort kalender maken met leuke blokken die slaan op desbetreffende maand of vrijstaande projecten maken.
Er zit ook een cd bij zodat je de patroontjes makkelijk kunt uitprinten. Helemaal leuk.

Van The Fat Quarter Shop vond ik het patroon voor een Bear Paw quilt. Of in ieder geval het blok daarvoor. Ze zijn best groot (ongeveer 36x36 cm), dus ik heb er maar twee onder elkaar gezet. Al gesandwiched en doorgespeld. Nu klaar voor quilten. Dat stel ik nog even uit want ik weet nooit hoe ik mijn projecten zal quilten. Dat is het gedeelte dat ik het minst leuk vind.
De stofjes kwamen uit een pakketje uit de erfenis. Er zaten nog wat lichtere kleuren rood (lees oranje) bij maar die heb ik niet gebruikt.
Met restjes ga ik de border maken.

Eindelijk heeft mijn grote naaimachine quilt een label! Ja, je leest het goed, vorig jaar gemaakt!

Om je geheugen op te frissen hier nog een keertje mijn pronkstuk van mijn paleisje:
Ik ben er nog steeds apetrots op.

Apetrots ben ik ook op mijn lieve moesje, hoeveel paar heerlijke sloffen heeft ze in de afgelopen decennia niet gebreid? Iedereen die ik ken heeft ze ooit van haar gekregen. Nu breit ze niet meer, dus ik wilde leren hoe je die dingen breit.
Valt reuze mee, dit is mijn eerste poging. Ik ben alleen het patroon al weer kwijt. Moet ik binnenkort maar weer eens een avondje bij haar gaan zitten. Geen probleem!

Voor de sweet sixteen t-shirts voor de grote sweet sixteen party van oudste dochter ben ik aan het experimenteren met mijn Scan 'n Cut. Wat is dat toch een goede vriend! Hij snijdt flockfolie alsof het niets is. 
Dit snijdt hij keurig netjes en dat strijk je dat weer op de stof. Het lijkt alsof het woord niet goed vast zit maar ik kan je verzekeren dat je een knappe jongen bent als je dat eraf krijgt. 
Voor dochterlief en vriendin moet 'sweet sixteen' komen in knalroze om op een zwart t-shirt te strijken. Eromheen nog wat goud en/of zilver en ze zijn klaar voor hun party.
Vormpjes doet hij ook zo lekker:
Ik heb meteen nog wat meer kleurtjes van dat flockfolie besteld want hier wil ik nog veel meer mee gaan doen!

En met de haakworkshop hebben we een paasei gehaakt. Wat ben ik al lekker op tijd, niet?

Nu ga ik lekker eten bij mijn moesje. Ze bakt biefstuk want oudste zoon is jarig! Hoera!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten