donderdag 22 januari 2015

Leuke ouwe meuk!

Mijn lieve moesje is van alles aan het opruimen en dat krijg ik dan weer om in mijn paleisje op te bergen. Al weken stonden er bussen met knopen op de trap. Vanmorgen kreeg ik die in mijn handen geduwd met de opmerking dat ik die nu eindelijk eens mee moest nemen!
Nu is het niet zo dat ik nog geen knopen heb...
Ooit heb ik de knopendoos van mijn moesje en die van mijn oma gekregen.
Zo'n fijne koektrommel en een mooie oude ijzeren bus doen nu bij mij dienst. En dat gaat heel goed want ik gebruik dus bijna nooit knopen! Ik ga maar weer eens naar de kringloopwinkel om wat leuke blikken of potten te zoeken voor mijn nieuwe voorraad. Want zo'n lelijke Bencobus en suikerstrooier staan niet zo mooi in mijn kast.

Gisteren was ik nog in de kringloopwinkel en daar heb ik deze leuke potjes gescoord. Ik ga ze gebruiken om er aparte speldenkussens van te maken.
Heb ik niet zelf bedacht maar op Instagram zie je nog wel eens iets. Vooral dat kipje vind ik erg leuk om een speldenkussen van te maken. Ik ben al begonnen met kleine hexagonnnetjes.
 Het is heel priegelig werk maar ik heb geen haast. De vormpjes voor de hexagonnnetjes heb ik met mijn nieuwe vriend Scan 'n cut gemaakt. Zo handig! Je kiest een vormpje, verkleint dat naar de maat die je wilt en hij snijdt het uit papier.
Zie je die hele kleine in dat zakje? Dat was me dus echt té klein en die ga ik niet gebruiken.

En de Farmer's wife quilt wordt ook al wat. Het zijn pas acht blokken, maar het is zo ontzettend leuk om te doen!
 Uiteindelijk komen er strips tussen in een afstekende kleur en de blokken komen 'on point' of dwars te staan. Zo dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten