zondag 4 januari 2015

Feestdagen voorbij, ik heb zin in het nieuwe jaar.

Wat een waardevolle feestdagen hebben we gehad. Alles heel bewust en intens beleefd. En op dit moment heb ik echt weer zin om aan de gang te gaan.
Want wat zegt dat eigenlijk, 1 januari? Gewoon een dag ingesteld door Julius Ceasar!
Tijd om te laten zien wat ik heb gedaan!

De quilt voor oudste dochter is eindelijk af en ligt op haar bed. Ze is er superblij mee!


Hij heet: Love the colours of your life. En voor haar is dat zwart en wit. Maar vooral zwart!

De kerstquilt along met Lori Holt zit ook in elkaar. Hij is zo leuk geworden. Eigenlijk helemaal geen kerstquilt. Meer een herst/winterquilt. De border was een heel werk met veel naaien, snijden, weer aan elkaar naaien en weer snijden. Maar het is zo de moeite waard. 


Kijk maar naar de details:


Het is dus een border van kleine four patches aan 2,5" vierkanten genaaid. Kijk hoe grappig die wanten!


Dit huisje vind ik bijna het leukste blok. Het was zo makkelijk om in elkaar te zetten,


Op deze kransjes komen nog strikken om het allemaal nog wat feestelijker te maken.
Dit was een lesje netjes naaien en ik denk dat ik geslaagd ben.Het paste allemaal precies!


Aan de kerstlaars zit een los lusje! En de border liep niet gelijk met de blokken dus het klopt dat het niet aansluit aan de zijkant :)))


Deze Brother Scan 'n cut heb ik mezelf cadeau gedaan met wat ik van de kerstman kreeg. Een heel mooi apparaat waar ik nog wel even vriendjes mee moet worden. En als hij dan door leer en vilt wil gaan dan voel ik een diepe liefde opkomen...


Voorlopig nog even oefenen, oefenen, oefenen. En ik verwacht dat het best nog wel eens fout zal gaan. Gelukkig kun je alles vervangen.

En van de andere kerstman kreeg ik deze leuke cookiejar. Love you Santa!


En zonet heeft mijn lieve husband mijn twee geborduurde schilderijen opgehangen.
Heel bijzonder want ik ben met de linker ongeveer 20 jaar geleden begonnen en de rechter heeft mijn lieve moesje afgemaakt. Toen ik er destijds aan begon wist ik echt niet dat het een quiltblok was. Toch een vooruitziende blik gehad...


Nog even van dichtbij:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten