donderdag 20 november 2014

Wat gaat de tijd snel, als je het leuk hebt!

Bijna een week geleden was ik met lieve Angelique op de handwerk en quiltbeurs in Nieuwegein. Wat heerlijk om tussen die kraampjes met mooie stofjes en andere hebbedingen te lopen. Het was niet echt heel druk dus we konden overal goed kijken. En wat heb ik zoal gezien en gekocht?

Dit is de buit!
Als eerste had ik dit te pakken. Een lap met 24 laarzen om uit te knippen en er kerstlaarzen van te maken. Leuk stofje voor de achterkant en een beetje pimpen met mooi garen en kraaltjes. Dun tussenvlies en het wordt helemaal leuk.


Tja, als je fat quarters krijgt voor de helft van de prijs wil ik wel even graaien. Mooie vintage kleuren, perfect voor mijn farmer's wife.



En voor een kerstquilt, zijn deze lapjes precies wat ik in gedachten had. Dus niet standaard rood en donkergroen maar warm oranje en lichter groen.


Deze blokken heb ik deze week al gemaakt met deze lapjes:



Het zijn blokken gemaakt door Lori Holt. Op Instagram heeft zij een sew along voor een kerstquilt. Op #haveyourselfaquiltylittlechristmas kun je zien wat ze maakt en hoe jij dat ook kunt...

Door met  de buit:


Deze twee lapjes passen heel leuk bij elkaar en die ga ik gebruiken om een memobord mee te maken. Heel lang vond ik zo'n memobord maar stom en truttig, maar wel leuk om te maken. Nu zit ik vaak aan mijn bureau en zoek een bepaald handig papiertje. Maar dat kan ik dan niet vinden, dus hoe handig zal zo'n memobord blijken te zijn!


Deze klosjes zijn in het echt heel klein. Nog geen centimeter hoog, maar erg schattig. Die komen in het poppenhuis wat ik ga maken (ooit).


De liniaal die ik wilde kopen was niet te krijgen, maar deze vind ik ook wel erg leuk. Die tumbler vorm is heel leuk om te gebruiken bij verschillende stofjes. Dus dat gaat ook (ooit) gebeuren.
Ach, mijn lieve moesje zegt vaak: "geen betere raad dan voorraad". En zo heb ik nooit een schuldgevoel, haha.


Dit is echt superhandig! Het is een stuk hout met daarop schuurpapier geplakt. Klinkt simpel, is het ook. Maar als je op stof moet tekenenen (vierkant doormidden) dan schuift je stof niet weg.En je kunt stukjes stof voor een blok makkelijk positioneren voordat je gaat naaien.



Hier zie je de chaos die ontstaat als je kleine stukjes stof nodig hebt en geen zin hebt om te gaan wroeten in je scrap bag. Op de achtergrond kun je mijn gewelde eland van steigerhout zien liggen. Die hangt binnenkort aan de muur.  En niet alleen met kerst. Daar is hij veel te leuk voor!



Vanmorgen een nieuw voetje voor mijn Bernina gekocht. Een 1/4" naaivoet. Heel mooi en heel precies. Fijn hoor, ik ben weer dankbaar!
Nu als de donder de quilt van dochter gaan quilten. Ze vroeg ernaar dus nou kan ik het niet langer meer uitstellen. Eerst dat stomme oude stiksel eruit halen en dan gewoon "in the ditch" doorstikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten