zaterdag 8 november 2014

Naar de KreaDoe.

Afgelopen vrijdag ben ik gezellig met lieve nicht Pien in Utrecht naar de KreaDoe geweest. En met mij nog een behoorlijk aantal dames! Wat een drukte en wat een spullen! Heel veel om kaarten te maken, veel wol en scrapbooken. Gelukkig stond er ook een kraam met wat quiltspullen. En een grote kraam van nicht Mariska met stofjes. 

Dit is wat ik gevonden heb:

Een handige tool om driehoeken te snijden. 


Een afschuwelijk dure 6 1/2 x 6 1/2" ruler. Geen idee waarom die nou zo duur moeten zijn...



Dit gaan lieve Pien en ik samen maken: een shadow box. Zo leuk, dan maak je van papier en karton en allerlei leuke dingetjes dit kastje. Moet ik wel uitkijken dat ik dat papier niet te leuk ga vinden, want anders heb ik zomaar een nieuwe hobby erbij.



Dit zijn de dingen die in het pakket zitten. En dan kun je natuurlijk zelf nog van alles erbij proppen.



 Zoals deze leuke hangertjes.






En nog meer papier! Een hele leuke set voor kerst om van alles van papier te maken. De set was zo goedkoop dat we die wel moesten nemen. 


Verder zal ik niet meer met papier gaan doen, dat beloof ik. Kijk maar even naar mijn mooie stofjes die ik gescoord heb:


Mooie zachte kleurtjes die vast wel ergens in een quilt terecht komen. Hieronder de quilt van oudste dochter. Ik had bedacht dat ik hem zou doorquilten door er een cirkelvorm overheen te stikken. Helaas het ziet er niet mooi uit dus dat ga ik weer uithalen. Geen idee wat het wel moet worden. Probleem is een beetje dat de slaapkamer wel klaar is...



Bij mijn lieve moesje vond ik deze schatjes. Super retro en vintage en gewoon best oud. In 1968 en 1970 heeft ze deze geborduurd! Bijna net zo oud als haar dochter ;)





Verder heb ik nog lekker zitten borduren aan deze pompoen die bijna af is. Ik mag hem nog even in elkaar zetten. Wat op zich helemaal niet meevalt

.


Het is een systeem van oogjes en bolletjes die in elkaar gepropt moeten worden. Best lastig om te doen, het is toch teer geborduurd op een paar lagen Avalon. Hier zie je van dichtbij hoe het eruit ziet.
Toen ik begon, dacht ik dat de pompoen veel kleiner zou zijn! En ik weet het Halloween is geweest, maar ik vind hem gewoon mooi bij de herfst te passen.

Nu nog de blaadjes aan elkaar prutsen en klaar. Ik denk dat hij een plaatsje krijgt in mijn paleisje. Past er helemaal bij.
Nu gauw mijn stofjes opruimen, ze liggen in de zon!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten