donderdag 13 november 2014

Ik kan het borduren niet laten!

Binnenkort ga ik toch weer een dagje op een kerstmarkt staan. Het is al weer voor de derde keer dat ik hier sta. Samen met de moeder van lieve Lien staan we daar onze zelfgemaakte spullen te verkopen. Of proberen, want het valt niet altijd mee om je leukigheden kwijt te raken!
En hoewel ik zat te verkopen heb, kan ik het niet laten toch nog wat meer te maken. Vooral borduren voor de kerst is zoooo leuk.

Terwijl ik schrijf staat vriend Hus lekker te ratelen om een mooie kerstman te maken.
En deze sneeuwpop is ook natuurlijk te leuk. Vooral die lichtjes maken het nog veel kerstiger.

Hier kun je goed het verschil zien tussen lichtjes aan en lichtjes uit.

En dat batikstofje is helemaal goed als achtergrond.

Deze kleine schilderijtjes houd ik waarschijnlijk gewoon zelf, als ik ze niet verkoop. Ik hou zo van mintgroen en rood gecombineerd! En niet alleen voor kerst.
En om maar even mee te liften op de hype van borden met teksten, heb ik deze gemaakt.
Toen ik dit bord de eerste keer geborduurd had wilde ik het goed strijken. Bleek mijn strijkbout vol met viezigheid te zitten die er op dat moment uitkwam!
En opeens ging er een garen doorlopen. Heel raar en nog nooit eerder meegemaakt!
Dat donkerrood bloedde alle kanten op. Dus was het borduursel niet meer te gebruiken. Lieve Marina die gezellig bij me was, raadde me aan het te wassen dus dat ga ik nog maar een keer doen.

En als de machine lekker bezig is, kan ik aan de gang met quilten. Hoe fijn is dat! Ik ben me gaan voorbereiden op de 'farmer's wife' quilt.

In het boek staan mallen voor de patroondelen maar ik wil het op de snelle manier doen. Dus met het doorsnijden van vierkanten om half square triangles (HST)  of rechthoekige driehoeken te krijgen. Ook Flying geese kunnen sneller.
Alleen moet je de berekening daarvoor wel weten en dat valt helemaal niet mee voor iemand die niet zo sterk is in rekenen. Mijn twee dochters hebben dat absoluut van mij geërfd en hebben behoorlijk problemen op school hiermee :(

Het beste kan ik het gewoon doen en dan mijn eigen verhaal schrijven:

Dit zijn de HST die ik gemaakt heb van afschuwelijke stofjes!
Hier zie je de flying geese oefening. De bovenste is de eerste die ik gemaakt heb. De stof van de grote driehoek heb ik verkeerd om genaaid en de maat klopt helemaal niet! Maar de twee poging was al een stuk beter. Gewoon een kwestie van goed en nauwkeurig werken.

Wat is het dan toch fijn om zoveel goede linialen te hebben. Voor elk apart dingetje een andere liniaal, ik hou er zo van! Vooral die van Omnigrid zijn erg fijn om mee te werken.
En als ik morgen met lieve Angelique naar de handwerk en quiltbeurs ga, hoop ik er nog meer te kunnen inslaan. En natuurlijk een paar mooie fat quarters stof. Ik heb er helemaal zin in. 

Kun je dankbaar en hebberig tegelijk zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten