maandag 20 oktober 2014

Halloween in de voorbereiding!

Over twee weken is het pas, maar de meiden en ik zijn al volop in de voorbereiding. Als ik er goed over nadenk ben ik eigenlijk de ergste van allemaal! Jongste dochter geeft een Halloween feest voor haar vrienden en vriendinnen op de 31ste. Leuk want in mijn buurt komen de kinderen ook aan de deur voor Trick&Treat.
Altijd een goede gelegenheid om iets te maken, zo'n feestje.

In de voorraad had ik nog een lapje met een lief paneeltje met pompoenen. Lang gedacht wat ik daar nou toch eens mee zou kunnen doen. Ik ben zunig en wil dus alles of niks gebruiken. Het is een leuk lopertje geworden dat aan twee kanten gebruikt kan worden. Of zoals wij gaan doen: aan een glazen deur hangen zodat je beide kanten kunt bewonderen.
Tussenin een mooie ster met strakke driehoeken. In quilttermen heten ze half square triangles (HST).




Hier kun je goed zien hoe ik de boord heb vastgezet en meteen een ophangkoordje meegestikt.


Op de borduurmachine een paar vleermuizen op Avalon Ultra geborduurd. Dat is ook in water oplosbaar vlies, maar dan heel dik en niet geweven zoals Avalon plus. Nu kun je ook dicht geborduurde patronen makkelijk uit het vlies drukken.



En paperpiecen vind ik toch zooo leuk. Dit patroon vond ik (zoals gewoonlijk op Pinterest) en ik wist meteen dat ik er zo één dat moest gaan maken. Of twee...


Ze lijken heel erg op elkaar maar als je goed kijkt zie je dat ze toch verschillend zijn. Wat is het toch heerlijk zo'n mooie voorraad te hebben.
Maar met stofjes is het: I've got plenty but never enough!

Dus toen ik vorige week ging winkelen met lieve Wilma kon ik het niet laten toch wat stofjes van Tilda te kopen.


En via Noeks.nl heb ik nog wat mooie stofjes besteld. Leuk met letters en cijfers.


Niet alleen mooie kleurtjes, maar kijk eens naar die prints!!

Nog geen idee wat dat nou weer mag worden maar dat maakt me niks uit. Het staat vast ook heel mooi in de lapjesvoorraadkasten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten