vrijdag 12 september 2014

Ik heb het van niemand vreemd.

Heel, heel lang geleden is het begonnen. Mijn liefde voor handwerken. Ik kan bijna alles, naaien, borduren, haken, breien heerlijk! En die liefde komt door mijn handwerkjuf op de lagere school (of basisschool, zo je wilt) en mijn lieve moesje. Zij was altijd aan het borduren en aan het naaien voor ons kids. Als we iets wilden hebben aan kleding maakte zij dat voor ons. Hoe en wanneer ze dat dan deed, weet ik niet meer want ze was veel aan het werk. Maar daar is het voor mij begonnen. Met sokken verknippen tot barbie jurkje. En op mijn elfde verjaardag kreeg ik een pop met daarbij patronen voor kleertjes! Hoe geweldig was dat! Samen met een lieve buurvrouw, die ook altijd aan het naaien was heb ik heel veel kleertjes genaaid en gebreid voor deze pop.
Nu naai ik zelf ook, maar geen kleding meer. Kijk maar eens oude berichten terug, dan zie je foto's van een klein deel van de kleertjes die ik voor mijn lieve kinderen heb gemaakt. En voor mezelf.
Maar nu ben ik helemaal in de ban van het quilten! Ook een soort naaien natuurlijk.
En ik merk dat ik met de hand werken ook weer leuk vind.
Mijn lieve moesje borduurt graag met de hand. En als uitzondering laat ik hier wat zien van haar hand. Heel mooi gemaakt met platsteken over voorgetekend motief.  Omdat ze niet zo lekker in haar velletje zit heb ik er een mooi kantje om genaaid.


Ze maakt ook prachtige kruissteek schilderijen!

En volgende week gaat ze naar het ziekenhuis voor een operatie en dan wil ze er netjes bijliggen. dus heb ik een t-shirt voor haar geborduurd. Met de machine.


In haar favoriete kleuren! Beterschap lieverd! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten