dinsdag 2 september 2014

Huisje, lapjes, quiltje!

Omdat ik niet in mijn paleis kon werken afgelopen week, heb ik boven gezeten in mijn fijne kamertje. Ik had allerlei lapjes meegenomen, maar toch voelde het anders. Elke keer als ik iets wilde doen, bleek ik net dàt lapje niet bij me te hebben. Uiteindelijk even gekeken in mijn patronen die ik van Craftsy heb gedownload. En daar stond nog een lief huisje bij dat vrij snel en eenvoudig te maken was.



En dan begint het met uitzoeken van de kleurtjes. Dat kan heel moeilijk zijn, maar meestal liggen opeens de goede kleuren bij elkaar. Zo werkt dat voor mij, heel intuïtief.

Binnen niet al te lange tijd zat het huisje in elkaar. Nu ga ik het straks strijken en sandwichen en doorquilten. Het is echt een schattig dingetje geworden. Beetje kerstachtig, ook. Misschien ga ik er nog iets op borduren zodat het lijkt alsof het sneeuwt.









Ook heb ik nog wat lapjes gesneden voor de trip around the world mini quilt. Die ga ik binnenkort allemaal aan elkaar zetten op mijn kleinste vriend, Featherweight.





Afgelopen zaterdag stond ik met lieve Ilse op de markt in Amsterdam om mijn sleutelhangers en portemonneetjes te verkopen. We hebben een hele gezellige dag gehad, aardig weer, veel klanten...

En precies één portemonneetje verkocht!!! En dat terwijl we alweer aan het inpakken waren. Iedereen vond onze spullen leuk en handig en mooi, maar kopen ho maar! Echt heel frustrerend. We hebben besloten om niet meer op een markt te gaan staan en onze spullen te gaan verkopen op internet. Dat betekent mijn webshop updaten en mijn account bij metdehand.nl, aanpassen.

Ook moest ik op de valreep voor de workshops die ik ga geven aan de gang.
Een beschrijving maken van wat ze inhouden en liefst veel foto's. Maar ik heb nog niks gemaakt! En het moet eigenlijk met de hand!
Maar het is gelukt en het naaldenmapje is af en ik heb ook de patronen en werkbeschrijving voor elkaar.


Je kan zien dat het met de hand is maar dat is ook wel weer charmant! En die binnenkant is echt leuk.


Voor de haakworkshop ben ik beter voorbereid:


Ik ga proberen de dames 13 weken bezig te houden, dus dat vergt best veel voorbereiding. Ik ga kijken of het leuk is en zo niet dat doe ik het nooit meer. Maar als het leuk is, ga ik er voor en wordt het alleen maar leuker voor de dames in dit dorp!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten