dinsdag 26 augustus 2014

Verbannen!

Omdat we dit jaar niet op vakantie gingen (paleis gekocht, even rustig aan) had ik oudste dochter ter compensatie een weekje logeren met vriendinnen in mijn paleis aangeboden.
En dat is dus deze week. Ik voel me echt verbannen, want ik mag dus niet zo maar langs komen. Zij zal me laten weten als er niemand is en dan mag ik even komen.


Uit voorzorg heb ik al van alles naar mijn oude fijne kamertje gesleept: naaimachine, lapjes en andere handigheden om me niet te vervelen.


  Zo komt die oude Hus ook weer van pas. Ik denk maar dat dit zijn plekkie moet blijven.


Allemaal kleine lapjes die ik ga gebruiken. Een soort trip around the world quilt wil ik gaan maken maar dan heel klein om op mijn kleine Featherweight te naaien. Dan kan ik met 1/8 " zoom naaien.
En eigenlijk wil ik met papier uit de telefoongids een soort paper piecing gaan doen. Ik word de laatste tijd erg geïnspireerd door Bonny Hunter. Zij is zo leuk en doet heel veel met scraps. Te zien op YouTube.

Vorige week nog snel even begonnen met de kopjesquilt door te quilten, maar dat moet ik op mijn gemak gaan doen want ik vond het nog niet helemaal leuk. De donkerblauwe rand is wel goed gelukt. Met van die mooie schuine hoeken!





Gisteren op de bank lekker aan mijn hexies quilt gewerkt. Een rood hart haalt de kleuren van de omliggende hexies helemaal op. Nu nog maar een stuk of zeventig (70) witte voor eromheen. Dan heb ik in totaal 14 bloemen. Eigenlijk niks als je die grote lappen met grandmothers flowergarden wel eens ziet op internet. Jáááááren werk zit daarin.


Maar ik heb ook geen haast, anders heb ik deze winter niks te doen, haha. Dat is best fijn met hexagons, daar kun je gewoon weer meer aannaaien als je niks te doen hebt.

Voor de markt in Amsterdam aankomend weekend met lieve Ilse ook de stoere lijn gemaakt met sleutelhangers en twee portemonneetjes.


Het leek me niet helemaal leuk om portemonees met beugels te maken in deze kleur leer. Anderzijds het is wel een kunstmarkt! Dan kun je juist out of the box dingen maken.
Tja, ik vind het altijd een soort lastig om heel kunstig en anders te zijn. Ik zou bijna tweeling van sterrenbeeld kunnen zijn met dat getwijfel. Nee, ik twijfel niet meer, zo is het goed. Ik kan trouwens toch niks meer maken omdat mijn machines geblokkeerd zijn door matrassen en dekbedden met One Direction en Justin Bieber dekbedhoezen!


Oh ja, deze vond ik dus in mijn voorraadkamer.


 'k Wist echt niet meer dat ik het had. Maar erger nog, wat moet ik ermee? Het is een prachtige layer cake in wit, crème, beige en zwart. Allemaal verschillende motiefjes,



hoewel ik die scharen behoorlijk uit de toon vind vallen. Hellepie!
Zo jammer dat ik niet in een quiltbee zit. Dan kun je dat in de groep gooien en erover kletsen. Misschien maar eens kijken of ik zoiets op kan zetten. Of iedereen die dit leest mag reageren en ideeën geven wat ik hiermee moet, zou zo leuk zijn!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten