vrijdag 15 augustus 2014

Presteren onder druk of niet?

Daar doe ik natuurlijk helemaal niet aan, ik bepaal helemaal zelf wat ik maak en niet maak!
Maar stiekem is het best fijn als je iets moet maken met een deadline!
Binnenkort mag ik naaiworkshops gaan geven en dan moet je natuurlijk wel wat voorbereiden. Maar als je helemaal de vrije hand krijgt is het soms moeilijk om te kiezen wat je gaat doen. En wat is je doelgroep?
Uiteindelijk dit rammelaartje gemaakt, helemaal met de hand! Dat is lang geleden. Ik denk dat dit wel te doen is voor dames (of heren!) die voor het eerst iets gaan naaien. Het is van makkelijke fleece en vilt. Dus het rafelt helemaal niet. Belletje in zijn kop en klaar!

En dan is er nog de markt in Amsterdam, eind van de maand. Ik had gezworen om nooit meer op een markt te gaan staan, maar lieve Ilse heeft me overgehaald. Tja, en dan moet je toch iets te verkopen hebben.
Aangezien Ilse sieraden verkoopt leek het me geen goed idee om stoffen dingen mee te nemen. Dus die mugrugs moet ik zelf maar gaan gebruiken of weggeven. Daarover straks meer...
Wat past er bij sieraden vroeg ik me af. En dan krijg je in bed, midden in de nacht soms de beste ideeën:
sleutelhangers en portemonnees van leer!

Hoe leuk is dat geworden? Een hele lijn in roze en groen en dan ga ik ook nog meer maken in stoer bruin leer. Echt leuk om te doen en best snel klaar.

Hier nog even alle sleutelhangers bij elkaar.

Home sweet home staat er op het band bij die groene hangers.
Deze twee vriendjes zijn lieve zakjes om een winkelwagenmuntje in te doen! Hoe leuk is dat?!
Niet zelf verzonnen, wel zelf patroon gemaakt en genaaid.
Het was zo leuk om mijn stoere Global schalm- en naaimachine weer eens te gebruiken.
Tussendoor toch nog weer bezig geweest met een mugrug. Deze keer met paddenstoelen. Had ik alleen niet genoeg stof! En de beschrijving erbij was ook nog eens heel onduidelijk hierover...
Het is zo makkelijk dat ik me schaam dat ik dat niet van te voren had gezien. Gelukkig heb ik een 'kleine' voorraad met lapjes dus daarin gedoken en vanavond kan ik op de bank de rand met de hand vastmaken, heerlijk!
Een paar berichten geleden vertelde ik over de kopjes quilt die ik wil gaan maken. Met software had ik al van alles getekend. Maar dat bleek in de praktijk niet helemaal goed gegaan te zijn. Maar ik bof toch zo met die erfenis! Daar zat dus een boekje bij van de mevrouw die mij inspireerde om zo'n quilt te gaan maken.
Op internet kun je een patroon kopen, maar ik kan het zo uit het boekje overnemen.
En dan gaat hij er ongeveer zo uitzien. De foto is niet erg duidelijk, maar het gaat om het idee.
En van deze lapjes ga ik hem maken. Lekker foundation piecen.
Het wordt een kast met daarin kopjes, schotels, kannen, kommetjes en een jampot in het midden.
Conclusie: Iets onder druk maken kan soms fijn zijn maar het moet niet teveel moeten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten