dinsdag 1 juli 2014

Zou het een record zijn?

Sinds 2006 ben ik bezig geweest aan een quilt. In dat jaar heb ik een cursus gevolgd en deze quilt gingen we daar maken. Leuk met allerlei verschillende blokken en met de hand...


Ik heb op de cursus de blokken allemaal gemaakt en ook de tussenstukken. Zelfs met behulp van andere dames heb ik hem gesandwiched en toen viel het een beetje stil. Heel soms pakte ik hem om op nog een blok door te quilten (ook met de hand!). Maar vorige week heb ik opeens het ouwe lijk afgemaakt


Deze keer gewoon met de machine. Zelfs het quilten heb ik met de machine gedaan.


 Het is eerlijk gezegd wel mooier als een quilt met de hand gequild is. Het ziet er gewoon zachter uit. Maar het is zoveel werk!








 

Hier nog wat voorbeelden van de verschillende blokken.





Dus al met al ben ik er acht jaar mee bezig geweest! Voor mij een record. Gaat niet meer gebeuren, dat is echt te lang.
Deze hieronder heeft al met al zo'n week gekost! Dat lijkt er meer op. Het is leuk zo'n hobby, maar het moet allemaal niet te lang duren, haha.


Deze is ongeveer 1,5 x 1,5 m en past heel mooi in de Beatrix door zijn warme kleuren.

De volgende is ietsie groter en ook iets meer werk. Het was wel de eerste quilt die ik in elkaar zette in de Beatrix. Binnenkort hangt hij ook op een mooie plek.


Door het hartje heb ik gewoon hartjes gequilt, zo leuk!


En dan tussendoor nog even een mugrug gemaakt, een grote onderzetter. Deze is gemaakt met foudation piecing en paper piecing techniek.


Als je goed kijkt zie je een mok en een lepeltje. Hij is maar 22 x 17 cm en had dus heel veel hele kleine stukjes om te piecen. Wel ff wennen maar heel leuk om te doen en lekker snel resultaat!

Al deze mooie dingen heb ik trouwens niet meer op oude vriend Hus genaaid.
Kijk maar even en zoek de verschillen...


Dit is mijn nieuwe vriend! Een Husqvarna Viking Diamond Royal! 



Ik heb mijn oude vriend laten gaan en hem ingeruild. Het deed geen zeer want mijn nieuwe vriend is nu al een betere dan oude Hus ooit was. Wat kan hij mooi borduren!
Ik heb nu geen bewijs, want ik ben vergeten om twee slabbetjes te fotograferen die ik heb gemaakt voor een nieuwe baby. Maar de nieuwe borduurt zichtbaar mooier dan de oude machine.

En quilten gaat ook heel fijn op mijn oude Husqvarna 1250. Een ouwetje die het nog best doet!





























Zo, Ingrid nu ben je weer helemaal op de hoogte. Ik probeer wat vaker te schrijven, beloofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten