dinsdag 8 juli 2014

Tijd gemaakt voor een bericht!

Soms ben ik met zo veel dingen bezig dat ik geen tijd heb om erover te schrijven. Daardoor vergeet ik ook foto's te maken van leuke dingen die ik gemaakt heb. Vorige week vergeten foto's te maken van de slabbetjes voor een newborn in Engeland. En ze waren zo leuk gelukt! Vooral dankzij nieuwe vriend Hus...

Maar ik heb me nu even naar de computer gesleept om al die lieve bloglezers op de hoogte te houden.
Ik ben vooral aan het patchworken en quilten. Ik ben dus met maar drie (3) quilts tegelijk bezig!

In de volgende post zal ik de naaimachine in volle glorie tonen, ik kom er niet aan toe een stok te kopen om hem op te hangen.
Nu dan de huidige stand van zaken:

Ik heb een software programma om quilts te ontwerpen EasyQuilt7. Een heel fijn programma en in heb er een 'kopjesquilt' mee ontworpen. Beetje afgekeken hier en daar, maar verder helemaal zelf gedaan.


Dit is dus nog het papieren patroon, maar je kunt dus ook al de stofjes die ik ga gebruiken erin verwerken. Hoe leuk is dat?!

Dit zijn de stofjes die ik ervoor ga gebruiken. Nu alleen nog een achtergrondstofje en misschien wat borderstof. De grote lap op de achtergrond ga ik gebruiken voor de achterkant.









Het is een heel handig programma want de blokken maak ik met foundation en paper piecing, en dat komt er ook op verzoek allemaal uit.


dit is het blok, en waar ik een lijn heb getekend maakt het programma daar een patroon van.
En dan ook meteen de juiste techniek! Het is helemaal geweldig. Ik ga nog veel meer quilts op deze manier maken.


Bij dit kopje zie je dat er foundation én paper piecing in een blok zit.Zo handig, ook meteen 0,25 inch naad erbij.



Volgende project:

Oudste dochter houdt van zwart. En dat zie je aan haar kleding, maar ook steeds meer in haar slaapkamer. En in een onbewaakt ogenblik heb ik haar aangeboden een quilt te maken voor op haar bed als ze een nieuwe slaapkamer krijgt. Ja, ja, ja graag een zwart/witte! Dus daar kom ik niet meer onderuit. Ik dacht zat lapjes te hebben uit de erfenis, maar wat rot, ik moest lapjes bijkopen. 


Het stofje met de muzieknoten komt op de achterkant, want naast zwart houdt ze ook erg van muziek!
Ik ga de quilt met een rail fence patroon.maken.

En dan nummer 3:

Dit is eigenlijk al ter voorbereiding op de winter als ik 's avonds lekker op de bank zit. Hexagon of hexies aan elkaar naaien. Het vergt veel voorbereiding om deze figuurtjes te maken: stof snijden, om een malletje strijken en dan rijgen. En dan lekker met de hand aan elkaar zetten.
Ik weet nog niet goed hoe het er allemaal uit moet gaan zien, dus ik ben nog een beetje aan het experimenteren op mijn design wall. De lapjes zaten in een charm pack en passen dus allemaal mooi bij elkaar. Toch twijfel ik nog over de donkere kleuren. En misschien komt er ook nog een egale beige tussen of rondom.
Voorlopig hangt het prima! 



En dan zijn deze twee er nog. Hier ben ik aan begonnen toen ik nog in Scheveningen woonde in mijn eentje. Dus bijna twintig jaar geleden. Toen had ik nog nooit van quilten gehoord. Terwijl het toch echt een quilts zijn die ik hier geborduurd heb. Met de hand! Na jaren in de kast gelegen te hebben heeft mijn lieve moesje de tweede voor mij afgeborduurd.


Nu moet ik nog verzinnen hoe ik ze ga afmaken. Lijst erom of batting en achterstof er tegenaan naaien. Het zal best goed komen.. Dank je wel lieve mam voor je hulp! Ik hou zo van jou! x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten