donderdag 24 juli 2014

En we noemen hem:

Wat is het toch fijn om een quilt te maken en deze ook echt af te maken. Maar hij is pas echt af als je hem een naam geeft. Dat heb ik dan ook gedaan met mijn quilts:


Aangezien deze quilt in herfstkleuren is uitgevoerd maar in de lente gemaakt, leek me dit wel een toepasselijke naam.
Voor mijn allereerste quilt kon ik alleen maar dit verzinnen:



Voor mijn naaimachine quilt had ik iets bedacht, maar dat voelt toch nog niet goed dus daar moet ik nog even over nadenken. Hij hangt aan de muur en ik vind hem prachtig!


Hij is zo mooi, die moet een mooie naam krijgen!

Deze week ook nog lekker bezig geweest met de quilt voor oudste dochter.

Eerst stroken gesneden en daarna deze aan elkaar gezet. Deze stroken ga ik weer in blokken snijden en die blokken maken samen een mooie quilt. 


Met dat handige EQ7  programma heb ik precies uitgerekend hoe groot hij wordt en hoeveel blokken ik daarvoor nodig heb. Het zijn er maar 110! Nu maar hopen dat ik genoeg stof heb want anders moet ik nog weer bijkopen! En dat is zo naar, haha.

Wat ik ook zo leuk vind is foundation piecing. Ook weer met EQ7 patroontjes gemaakt voor een mugrug. Dat is een groot uitgevallen onderzetter/klein uitgevallen placemat.


Met dit paarse stofje ga ik onderstaand patroon ook maken. Misschien kan ik ze wel verkopen in Amsterdam, eind augustus.


Het is zo leuk om te doen, ik ga er gewoon nog een paar maken.

Voor een lieve neef deze week ook nog een tas gemaakt. Zijn vrouw heeft soms moeite met het dragen van haar eigen tas en dan draagt hij die voor haar. Maar eigenlijk had hij liever een eigen tas. 
De tas heb ik al eerder gemaakt in postzakstof. Deze is in mooi grijsblauw met een leuke voering.


Het is een zwart/beige chevron patroon. Ik ga deze stof ook gebruiken als voering in de rugzak voor oudste dochter.



Wat ook nog een project wordt is het overnieuw bekleden van dit stoeltje. Ik ben begonnen met het afhalen van de stof maar ik weet niet of dat nou zo handig was. Misschien was het beter geweest om patroondelen te maken met de oude stof er nog op. Maar die stof is zooo vies! Hij staat nu even in de opslag, ik kom hem wel weer tegen als ik meer zin heb...
Gisteren een nieuwe vriend gemaakt  met deze mooie gouden iPhone! Ik ben er zo blij mee. En jongste dochter is blij met mijn oude!



Al met al beste lekker bezig geweest. Boven wordt heel hard verbouwd door de mannen. Dit geeft heel veel stof en gruis, ook in mijn mooie plekje. Gelukkig vindt oudste dochter het leuk om te stofzuigen, dus die komt regelmatig langs. En als je dan van je lieve echtgenoot zo iets moois krijgt, ziet het er altijd mooi uit in mijn paleisje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten