donderdag 20 maart 2014

Weinig ruimte, mini quiltjes!

Nog maar ruim een week en dan krijg ik de sleutel van mijn werkruimte! Gevolg hiervan is dat mijn fijne kamertje helemaal vol staat met allerlei dingen die mee moeten. Normaal zou ik alles netjes opbergen maar daar kan ik me nu niet meer druk over maken. Maar omdat ik zo weinig ruimte heb kan ik alleen borduren en kleine quitjes maken. Dat doe ik met de paper piecing methode op dunne vlieseline.


Het zijn al wat oudere setjes en sommige zijn echt slecht te zien. Maar gelukkig heb ik overal het voorbeeld op papier, dus dat komt vast goed. Ik heb nu twee setjes gedaan. Een paar berichten geleden heb ik al foto's laten zien van een vierkant patroon. Nu heb ik halve hexagons gemaakt en aan elkaar gezet. Best lastig omdat je niet in rijen kan naaien. Maar uiteindelijk gelukt omdat ik geduldig bleef (!) en alle punten eerst met spelden op elkaar speldde. Ook hiermee heb ik nog geen idee wat ik ermee ga doen, eerst maar eens de rest maken. Die huisjes zijn ook heel leuk. Wel allemaal kleine lapjes!
Van een paar lieve stofjes dit kleine dingetje gemaakt. Het heet een otadama en is een Japans speeltje. Maar als je er rijst in doet kun je het ook gebruiken als presse papier. Of met lavendel lekker in de linnenkast. Ook weer heel leuk om te maken met vier rechte lapjes.


Deze week met de meiden naar Ikea geweest om nog wat spulletjes te scoren voor de Beatrixstraat. Leuke lamp en bloempotten gevonden. En dit gekke ding. Het is eigenlijk voor kids om tekenpapier op de rol te gebruiken. Kun je makkelijk afscheuren. Mij lijkt het wel makkelijk om er vlieseline in te doen. Stik en trek scheurt in ieder geval als een baas, haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten