woensdag 12 maart 2014

spannende tijden, mooie tijden!

Dit zijn niet de beste weken van mijn (creatieve) leven. Nog maar drie weken, dan krijg ik de sleutel van mijn nieuwe plek. Tot die tijd moet ik allerlei dingen daarvoor regelen. Niet zo erg, maar wel heel spannend en soms vermoeiend. Want soms weet ik echt niet hoe ik iets moet aanpakken en regelen. Gelukkig bestaat er zoiets als Google! En gewoon bellen naar een bedrijf en vragen helpt vaak ook!

Creatief gesproken gebeurt er heel weinig momenteel. Deels omdat ik met andere dingen in mijn hoofd zit en deels omdat mijn fijne kamertje zo vol ligt dat ik er nauwelijks kan zitten!
Vanmorgen even geprobeerd te borduren. Ik heb leuke lijstjes gekocht en daar wil ik leuke patroontjes in doen. Eindelijk wat gevonden, maar dan blijkt het patroon niet geschikt voor het gekozen stofje. Krijg je dus dit:


Eigenlijk is dit ook een bericht aan mij, dat ik nu even niets in mijn kamertje kan maken. Accepteren en geduld hebben.

Ik ben nog wel aan het haken. En aangezien de deken af is heb ik er maar twee kussentjes bij gemaakt. Ziet er nu nog een beetje krom uit, maar dat trek ik wel recht als het echt een kussen wordt. Dit patroon blijkt nu dus ook in het Nederlands te zijn als CAL (crochet along). Heb ik wel vaker last van dat ik eigenlijk te vroeg ben met wat ik maak. Husqvarna heeft nu eindelijk ook borduurpatronen van postzegels en stempels. Die zocht ik dus al een paar jaar geleden!



Van quilten komt uiteraard ook weinig, vandaar dat ik heel veel filmpjes op YouTube aan het kijken ben om inspiratie op te doen voor straks. Ik ga helemaal los, haha!
Wel nog even geprobeerd mijn allereerste quilt verder af te maken. Proefje gedaan met de quilt pounce. Een soort van spons met poeder. Die spons haal je over het patroon en dan krijg je de lijnen te zien. Alleen door te strijken gaan de lijnen weer weg.



Hier zie je met lijnen en daarna zonder. (foto's zijn in de juiste volgorde, geloof me maar) Heel handig systeem want als je een fout maakt ga je er overheen met je strijkbout en weg is je motief.
De rand van deze quilt wilde ik eerst met de machine quilten om hem toch maar eens af te hebben,  maar de rest is ook met de hand gedaan, dus ga ik de rand ook met de hand doen. Hier zie je een van de blokken die met de hand zijn genaaid en gequilt. Dat geeft toch een ander effect.



Manlief is ook helemaal bezig met ons nieuwe project. De schat heeft een stoel geverfd met white wash verf. Zo lief!

Die stoel heb ik samen met nog zes van zijn vrienden via Marktplaats voor een prikkie op de kop getikt, zo leuk! Ze zijn nu nog allemaal saai bruin, maar binnenkort hebben ze allemaal een mooie kleurtje en een nieuwe zitting.  En ook nog twee mooie oude eettafels erbij. Ik schiet al lekker op met de inrichting!

Overal ligt inmiddels iets om straks mee te nemen. Deze mandjes vond ik gisteren bij Leen Bakker. 
Helemaal in de stijl die ik hoop te creƫren.

Als ik zo zit te typen en de foto's erbij zoek, realiseer ik me dat ik heel dankbaar ben. Ik kan mijn droom werkelijkheid maken! Wat maakt het dan uit dat je daarvoor wat vervelende dingen moet regelen?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten