woensdag 5 maart 2014

Allemaal lieve mensen en leuke dingen!


Ik ben vol in de voorbereiding op mijn fijne atelier in de Beatrixstraat. Vandaag bij lieve mensen een mooie oude eettafel gekocht, of bijna gekregen voor 10 euro! En er lag een ouderwets tafelkleed op dat ik zo mee mocht nemen. Zo aardig. Ik kan geen foto plaatsen want de tafel is pootloos, dat bergt voorlopig makkelijker op.

Vanmorgen mocht ik een workshop geven bij Los Naaimachines. Basiscursus machinaal borduren. Ik heb hem zelf geschreven en het was heel fijn om met deze cursus een aantal dames meer zelfvertrouwen te geven in het machinaal borduren. Eén van de dames had hele mooie oude klosjes borduurgaren. Gekregen toen ze trouwde, 43 jaar geleden!



Ik vertelde de mevrouw dat ik het hele mooie klosjes vond en toen gaf ze ze aan mij, hoe lief is dat! Ik denk dat ik ze in deze staat laat en ze een mooi plekje geef in de Beatrix.

Afgelopen dagen heb ik een klein quiltje gemaakt met paper piecing. In de grote verzameling die ik overgenomen heb van de overleden mevrouw zaten ook heel veel pakketjes met voorgedrukte vlieseline. Dit is er zo één. Superklein maar heel leuk om te doen.

  In het echt is dit 3 x 3 inch (7,5 cm)

Als je er dan 12 maakt en die aan elkaar zet heb je een heel schattig quiltje. Later bedacht ik me dat ik met al die andere patroontjes gezamenlijk een wat groter exemplaar zou kunnen maken... Nou ja, ik ga eerste maar even piecen. Ik heb nog lapjes zat!



Ik hou heel erg van goedkope winkels, dat heb ik vast wel eens verteld. En nu vond ik bij het Kruidvat zomaar deze "bakken" van vilt. Ik heb ze uit elkaar gehaald en vervolgens geborduurd met patroontjes van Urban Threads. lekker stoer en toepasselijk! 
Vervolgens weer in elkaar genaaid en tada weer wat leuks voor in de Beatrix!

De gehaakte sprei is af! Ik heb hem afgewerkt met een mooi picotrandje en hij kan zo over de bank die ik nog niet heb :)


Even dacht ik niks te doen te hebben, maar nu ben ik toch maar eens mijn oude quilt met de hand aan het doorquilten. Ik ben er in 2006 pas aan begonnen...
En als ik het dan niet meer kan zien (ja, ik word ook een dagje ouder) ga ik maar kussentjes haken, zelfde patroon als de grote jongen maar dan in kussenformaat. Lekker snel klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten