maandag 24 februari 2014

Daar zijn we weer!

In al de jaren dat ik dit blog schrijf, heeft er nog niet zoveel tijd tussen twee berichten gezeten, sorry!
Ik heb niet stilgezeten, want de gehaakte deken is bijna af. Wel leuk dat ik hem op Facebook al een paar keer langs heb zien komen. Uiteraard in totaal andere kleuren.


Daarnaast heb ik een soort geheim project gehad. Ik wilde quilts maken voor ons plekje in Zwitserland. Maar ik was bang dat lieve schoonzus per ongeluk op mij blog zou kijken en dan haar exemplaar al zou zien! Vandaar dat ik even niets heb geblogd.

Maar het is gelukt met de quilts! Naar een voorbeeld van The Missouri Quilt Company is dit het geworden:


Ze zijn elk ongeveer een meter bij een meter. Gemaakt met Moda charmpack Printemps via internet en mooie rode en achtergrondstof bij In de Emma in Alphen ad Rijn. 
Hieronder zie je de achterstof. 



Het in elkaar zetten ging behoorlijk snel doordat de lapjes al voorgeknipt zijn. De rode stof moest ik wel nog op maat snijden, maar dat ging prima. Toen moesten ze gequilt worden...

Eerst maar eens geoefend op een klein stukje. Dat bleek wel handig want mijn machinespanning was veel te los! Na veel afkijken op Youtube, kreeg ik het voor elkaar en kon ik voor het "echie" gaan. Op de verschillende lapjes wilde ik verschillende patroontjes borduren, dus die ook even uitgeprobeerd. Je dacht toch niet dat ik van die mooie hartjes en rondjes kon maken uit de vrije hand :))  Toen ik met een quilt bezig was bleek ik een heel stuk met de achterstof dubbel had gequilt!! Moest ik dat hele stuk weer uithalen, schiet lekker op met mij.


Hier kun je nog zien hoe die verschillende patroontjes eruitzien op de lapjes. Hopelijk krijg ik een foto van hoe ze hangen in de slaapkamers.

Ik had ook nog wat besteld in Amerika, maar dat doe ik maar niet meer. Zoveel verzendkosten en dan ook nog eens invoerrechten. Dan wordt het wel een hele dure quilt! Jammer hoor, want ze hebben veel meer in Amerika. Mooie lapjes en handige mallen. En bij The Missouri Quilt Company heb je elke dag hele goede aanbiedingen. Ik zal me gewoon in moeten houden of weer eens een tasje verkopen...



2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er mooi uit. En ze hebben in the USA inderdaad hele mooie dingen. Heb je al eens op Etsy gekeken, daar vind je ook heel veel mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten