zaterdag 12 januari 2013

Uitdaging geslaagd!!


Deze week was vriend Hus voor een onderhoudsbeurt bij Los Naaimachines in Leimuiden. Dat was wel nodig want ik heb er behoorlijk wat uurtjes en kilometers op gemaakt. Gelukkig was hij weer snel klaar want er lag een uitdaging op hem te wachten. Mutsen borduren!
Ik heb eigenlijk nog nooit op dubbelzijdig gebreid materiaal geborduurd dus dit was echt een uitdaging.

Eerst het nodige mailverkeer over het ontwerp en toen eerst maar een proefje gemaakt op een eigen lapje. Fijn toch dat je zoveel zooi bewaart!


Dat ging best goed. Op de foto zit nog wat Avalon tussen de letters en in het lapje zat net op die plek zwart ingeweven. Dus dat zwarte na 'muts' hoort niet bij het ontwerp.

Toen toch maar de stoute schoenen aangetrokken en begonnen. De machine eerst heel langzaam laten lopen zodat ik bij fouten meteen kon ingrijpen. Maar mijn vriend heeft me niet in de steek gelaten. Bij de laatste muts ging ik gewoon op volle snelheid en geen enkele keer ging het fout!

En dan krijg je dit:

Nu maar hopen dat de klant ook tevreden is, maar dat lijkt me wel.

Tja, dat borduren blijf ik toch leuk vinden naast het maken van tassen.
Vandaag naar de materialenbeurs in Utrecht geweest om goedkoop spullen op de kop te tikken voor mijn tassen.  Goede buit!


Een mooi stuk donkergroen leer, dat wordt een lief buideltje (denk ik nu) en een mooi stuk stevig lichtbruin voor de dokterstas die ik in Arnhem ga maken. 6 (!) rollen dubbelzijdig tape. Dat kun je altijd gebruiken, jammer dat ik eigenlijk een beetje te laat was. Een mevrouw greep er nog veel meer voor mijn neus weg, jammer.
Maar ook nog garen voor veel goedkoper en zo groeit de voorraad voort in mijn fijne kamertje

Ik denk dat ik toch maar weer eens kritisch moet gaat opruimen. Gelukkige ken ik een aardige mevrouw die leuke dingen voor goede doelen maakt, die al mijn lapjes kan gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten