vrijdag 23 november 2012

Ik moet nog veel leren

Vorige week bij de kringloop winkel dacht ik dus twee stuks leren jassen voor weinig gescoord te hebben. Maar eentje bleek 100% nepleer te zijn! Ach een kwestie van ervaring, zullen we maar zeggen. Ik heb er toch nog wat leuks mee gemaakt:


Een mooi tasje!  Was wel weer eens leuk om te maken en dat borduursel wilde ik al heel lang gebruiken.

Op mijn nieuwe machine moet ik ook nog erg oefenen. Maar hij staat er wel! Met dank aan manlief en mama Neeltje die meegeholpen hebben hem te kopen. En hij werd gebracht op mijn verjaardag! Hoe leuk is dat. Ik ben erg aan het oefenen met nutteloos garen en ik moet zeggen: we beginnen al aardig vrienden te worden...
Hij staat ook heel mooi in mijn fijne kamertje. Een rustpunt in de hoek. Helemaal goed!




De volgende fotoserie laat mijn tas zien die ik in Arnhem heb gemaakt. Zo op het oog ziet hij er best mooi uit en dat is hij ook. Maar ik moet nog een hoop leren!

 De voorkant met een klein zakje. Op deze shopper moest minimaal één zakje op de voorkant zitten. Het voorbeeld had er twee en dat vond ik niet zo leuk staan. Verder ben ik niet eigenwijs geweest en heb de shopper gewoon nagemaakt. Ik heb besloten eerst maar eens de techniek te gaan leren en dan pas mijn eigen ding te doen.


Dit is de achterkant van de tas. Daarin moesten twee ritsjes gemaakt worden. Dat inzetten ging best goed, het doorstikken moet ik nog veel oefenen. De tas sluit aan de bovenkant met een rits in een ritsbeleg. Reuze ingewikkeld maar als je het doorhebt...


En dan de binnenkant, geheel gevoerd. Ook hierin een rits en ook nog een riempje met musketonhaak voor je sleutels.
Ik kan nou wel reclame gaan maken voor deze tas, maar hij is voor mijn lieve mama Neeltje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten