zondag 21 oktober 2012

Dutch Design Week in Eindhoven


Gisteren op uitnodiging van Mini Nederland naar Eindhoven gereden voor een dagje design. We werden ontvangen met een lekker ontbijtje. En daarna liet een ontwerpersduo zien hoe het ontwerp proces eruit ziet. Van tekening tot auto, maar dan op een artistieke manier. Heel leuk en interessant. Toen met een gids de gebouwen door met alle verschillende designers  Zo veel mooie dingen gezien en wat een fijne sfeer van vernieuwing en inspiratie hing overal. Ik kreeg er zelf ook inspiratie van want er waren ook dames met hele mooie tassen!

Dat vertaalde zich vanmorgen in het vernieuwen van mijn strijkplank overtrek!!!

Het ding zag er echt niet meer uit en dus maar nageknipt en overnieuw gemaakt.
Ik was namelijk bezig met Olefin om een tas van te maken. Wilde even testen of het spul strijkbaar is. Dus niet, zie de zwarte strepen op de overtrek.
Maar na een uurtje was het een nieuwe strijkplank! Helemaal weer mooi en klaar voor heel veel strijkwerk. Creatief dan wel, geen overhemden :)

Voor de cutwork workshop een leuk voorbeeld gemaakt om voor de dames na te maken. Dit is echt een heel leuk ontwerp want als je een kaars of waxinelichtje hierin zet komt het licht rondom de ster erdoor. Daar is namelijk gesneden met de naaldjes.
Dat gaat echt heel goed door dit dikke vilt.
Je ziet het nu niet zo goed. Ik maak vanavond nog wel een foto met meer effect.
Nu ga ik er nog eentje maken, maar dan met een ander patroon. Resultaat volgt.
En voor die tas heb ik natuurlijk weer iets nodig dat net niet heb en morgen in de winkel in Arnhem kan kopen. Dat dan gelukkig weer wel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten